تقویت چاه‌های ناژوان با حیات دوباره زاینده رود

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: جاری شدن مجدد زاینده رود رویداد بسیار بزرگ و خوبی برای ناژوان است، زیرا ذخایر آب چاه‌ها را تقویت می‌کند.

حسن شفیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: جریان یافتن مجدد زاینده رود در شهر اصفهان و در منطقه ناژوان موجب افزایش ذخیره آب چاه ها می شود و شرایط مناسب‌تری را در بهار و تابستان رقم خواهد زد؛ البته این زمان کوتاه، پاسخگوی نیاز آبی ناژوان نیست.

 وی افزود: از دیروز و با حیات مجدد زنده رود، شور و شعف در همه شهروندان و بخصوص اهالی منطقه ناژوان دیده می‌شد و تعدادی از خانواده ها در منطقه ناژوان شب خود را در کنار زاینده‌رود به صبح رساندند.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان درباره برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ۲۰ روز آینده گفت: برنامه‌های فرهنگی و تفریحی در ناژوان روزهای پنج شنبه و جمعه در میدان جُنگ یا میدان فرهنگی جنب جاده سلامت برگزار می‌شود.

شفیعی گفت: در این منطقه دو دسته زمین یکی باغات محصور و دیگری مراتع برای کشت صیفی و گلخانه‌ای وجود دارد و بسیاری از کشاورزان و باغداران منتظر جریان یافتن مجدد آب بودند؛ حیات مجدد زاینده رود اثر مثبتی بر روند باغداری و کشاورزی منطقه ناژوان می گذارد.

کد خبر 366126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.