تامین منابع آبی پایدار از پساب در دستور کار خدمات شهری است

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: در مناطق ۴، ۶، ۷، ۸، ۱۴ با کمبود منابع آبی برای آبیاری مواجه هستیم که تلاش می‌کنیم برای سال آینده با استفاده از پساب کمبودها را در این مناطق جبران کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین امیری در برنامه اینجا اصفهان اظهار کرد: حوزه خدمات شهری بسیار وسیع است که علاوه بر جمع‌آوری زباله و پسماند در حفظ پاکیزگی شهر و توجه به زیرساخت‌های گردشگری در حفظ فضاهای اکولوژیکی مانند ناژوان، پارک فدک و صفه و تامین زیرساخت‌های ایمنی شهر نقش دارد.

وی با اشاره به فعالیت هفت سازمان در معاونت خدمات شهری افزود: سازمان‌های آرامستان‌ها، میادین و تره‌بار، پارک‌ها، زیباسازی، خدمات موتوری، پسماند و آتش‌نشانی زیرمجموعه سازمان خدمات شهری محسوب می شود که همگی نیازمند همراهی شهروندان هستند. 

امیری با اشاره به مساحت ۴۵ هکتاری محدوده خدمات قانونی کلانشهر اصفهان تصریح کرد: این معاونت روزانه ۴۵ میلیون مترمکعب فضای شهری را نظافت می کند و در هر روز ۱۲۰۰ تن زباله به کارخانجات زباله و بازیافت منتقل می‌شود که این خدمات توسط ۳۱۰ خودرو و ۴۵۰۰ نیرو در بخش خدمات شهری انجام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه همه معاونت‌های شهرداری به دنبال کسب رضایت شهروندان هستند، تصریح کرد: بر حوزه معاونت‌های خدمات شهری در مناطق ۱۵ گانه شهرداری نظارت‌های لازم انجام می‌شود همچنین فعالیت این معاونت‌ها ارزیابی و نقاط قوت و ضعف به آنها منتقل می‌شود.

امیری در خصوص تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی در شهر اصفهان گفت: تا پایان سال راه‌اندازی دو ایستگاه آتش‌نشانی جدید را شروع می‌کنیم و دو ایستگاه دیگر تا روزهای پایانی سال به بهره‌برداری می‌رسد و احداث پنج ایستگاه هم برای سال ۹۸ پیش‌بینی کردیم که به طور کل شهر اصفهان با جمعیت دو میلیونی باید ۴۰ ایستگاه آتش‌نشانی داشته باشد که در حال حاضر ۲۴ ایستگاه آتش نشانی فعال است.

وی در خصوص تامین آب موردنیاز برای آبیاری اظهار کرد: ۵۵۰۰ هکتار فضای سبز در شهر اصفهان وجود دارد که ۳۷۰۰ هکتار آن در اختیار شهرداری است و برای آبیاری این میزان فضای سبز نیازمند ۵۵ میلیون مترمکعب منابع آبی هستیم در صورتی که در شرایط کنونی با نصف این میزان آب فضای سبز شهر را حفظ کردیم.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان استفاده از پساب و تصفیه آن را یکی از راه‌های تامین آب برای آبیاری فضای سبز دانست و افزود: در حال حاضر در دو نقطه از شهر از ظرفیت پساب و تصفیه آن استفاده می‌شود یکی در منطقه شمال اصفهان که هفته گذشته شاهد افتتاح این مرکز بودیم.

امیری در خصوص ظرفیت تصفیه‌خانه شمال شهر اصفهان گفت: ظرفیت این تصفیه‌خانه ۱۰۰ لیتر در ثانیه است که حدود ۸۶۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز از این ظرفیت استفاده می‌کنیم که این میزان، آبیاری بالغ بر ۲۰۰ هکتار فضای سبز را در فصل گرما و در فصل سرما دو برابر معادل ۴۰۰ هکتار فضای سبز را می‌توان آبیاری کرد که اعتبار این پروژه نزدیک به ۱۱.۵ میلیارد تومان بوده که برای ۱۸.۵ کیلومتر اختصاص یافته است.

وی در خصوص تامین منابع آبی در جنوب شهر اصفهان اظهار کرد: در منطقه جنوب شهر و سپاهانشهر هم ۷۰ لیتر در ثانیه در سیستم شبکه آبرسانی شهر جاری است که در حال استفاده از آن هستیم و در سال ۹۸ برنامه‌های دیگری برای تکمیل و تامین منابع آبی پایدار داریم.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه در برخی مناطق شهری با کمبود منابع آبی مواجه هستیم اظهار کرد: در مناطق ۴، ۶، ۷، ۸، ۱۴ با کمبود منابع آبی برای آبیاری مواجه هستیم که تلاش می‌کنیم برای سال آینده با استفاده از پساب کمبودها را در این مناطق جبران کنیم.

کد خبر 366102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.