۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
زاینده رود به ناژوان رسید

دقایقی پیش جریان آب زاینده رود به ناژوان رسید و همچنان به سمت اصفهان روانه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دقایقی پیش جریان آب زاینده رود با گذر از پل درچه به ناژوان رسید و هم اکنون در مسیر مارنان و پل وحید قرار دارد.

به‌گزارش ایمنا؛ بر اساس اعلام مسئولان آب منطقه‌ای استان اصفهان، دریچه‌های سد زاینده‌رود ساعت یک بامداد روز دوشنبه بازگشایی و آب در رودخانه زاینده‌رود جاری شد.

 حجم خروجی آب از دریچه‌های سد زاینده‌رود به۷۰ متر مکعب بر ثانیه افزایش یافته است، آب به مدت ۲۰ روز در زاینده رود رها شده و میزان حجم آب تابع شرایط آب و هوایی و ثابت نخواهد بود.

کد خبر 366040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اصفهان IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
    0 0
    زاینده رود رود زندگی است . اما امان از تنگ نظران . قرار بود آب زاینده رود همیشه جاری باشد و به یزد زندگی بدهد اما با اجرای تونلهای 2 و 3 کوهرنگ این موضوع بایستی انجام میشد و قرار هم همین بود . آب زاینده رود برای شرب به یزد منتقل شد ( بنام شرب و به کام صنایع فولاد و کاشی و کشاورزی ) . در بالادست ( چهارمحال و بختیاری ) آب را با پمپ و لوله به بالای تپه ها منتقل کردند و باغهای گردو و بادام و هلو ایجاد کردند . زاینده رود زیبا خشک شد . کشاورزان شرق اصفهان بدبخت شدند . چاههای آب با عمق بیش از 100 متر در غرب اصفهان به پت پت افتاده اند . اما حالا از این بدتر که تنگ نظریها چگونه است . در چهارمحال و بختیاری قبل از سد آب بندهای زیادی زده اند تا آب به سد نرسد . خوزستان را سیل میبرد ولی حاضر نیستند کمی از این آب به زاینده رود منتقل شود . و سناریوی زیباتر اینکه شاید بیش از 30% از جمعیت اصفهان فعلی خوزستانیهای مهاجر جنگ و چهارمحالی ها هستند . وای به تنگ نظری شما مسئولین استانی اصفهان فقط یک شهر نیست یک دنیاست . به آن توجه کنیم به امید زنده بودن همیشگی زاینده رود