کلید اقتصاد را از زنگنه بگیرید

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: کلید اقتصاد کشور در دوران تحریم در دست وزیر نفت است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، حسینعلی حاجی دلیگانی امروز سه شنبه-۹ بهمن- در نطق میان دستور خود خطاب به رییس جمهور خاطرنشان کرد: زنگنه کلید را گرفته و همه درها را قفل کرده و در جیب خود گذاشته چنانچه تمام روابط نفتی ما با شرکای سنتی را بر هم زده است.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: قرارداد ما با چین که طالب تولید و خرید یک میلیون بشکه نفت در روز بوده است و و قراردادهای گازی ما را با پاکستان و هند برهم زده است. ما از طریق کشورهای همسایه مانند ترکمنستان، ترکیه و عراق به خوبی می‌توانستیم و می‌توانیم تحریم‌های آمریکا را بی‌اثر کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه زنگنه روابط نفتی و گازی ما با این چند کشور را دچار تنش کرده ابراز عقیده کرد: آنچه می فهمیم قفل کردن درها تنها با یک هدف است و آن اینکه به مردم ایران فشار بیاورند تا نظام را تسلیم آمریکایی ها کنند که کورخوانده اند چنین چیزی محقق شود، رییس جمهور و زنگنه امید پوچ به آمریکا و اروپا بسته و روابط نفتی و گازی ما را با شرکای سنتی برهم زده اند.

حاجی دلیگانی خطاب به روحانی ادامه داد: اگر در این جمله صادق هستید که می‌خواهید مشکلات اقتصادی کشور را رفع کنید، کلید اقتصاد را از آقای زنگنه که ضربات جبران ناپذیر تاریخی به کشور و مردم ایران زده و کشور را از صدها میلیارد دلار درآمد محروم کرده پس بگیرید.

در زمینه سبد کالا به وعده‌های خود عمل نکردید

این نماینده مردم در مجلس دهم همچنین خطاب به وزیر رفاه نیز گفت: در زمینه سبد کالا به وعده‌های خود عمل نکردید و علیرغم اینکه گفتید به هر فردی که درآمدش زیر سه میلیون تومان است، سبد کالا پرداخت می شود، اما این اتفاق محقق نشده؛ اگر نمی توانستید چرا گفتید و اگر گفتید چرا درست عمل نمی کنید؟ همچنین گفتید به بیمه شدگان تأمین اجتماعی پرداخت می شود، اما به برخی از آنها پرداخت نشده است.

وی در ادامه با بیان اینکه شما باید اول به آنهایی که هیچ درآمدی نداشتند پرداخت می کردید تصریح کرد: شما از تأمین اجتماعی در دولت دفاع نمی کنید ضمن اینکه باید گزارش بدهید چرا ۵۰ هزار میلیارد تومان که بخشی از طلب تأمین اجتماعی از دولت بوده و در قانون بودجه ۹۷ مصوب بوده عملی نشده است.

حاجی دلیگانی با طرح این سوال که چرا ماده ۱۲ قانون برنامه ششم برای متناسب سازی حقوق و مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی اجرایی نمی شود اضافه کرد: آیا می دانید دریافتی عمده بازنشستگان کارگری چه عددی است؟ با دریافت ۴۲۰ هزار تومان در ماه و با درآمد ۸۰۰ هزار تومان و یک میلیون تومان آیا می شود زندگی کرد؟ پیشنهاد می کنم این میزان را قطع کرده و همه را تحت پوشش کمیته امداد ببرید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به بطحایی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به جای طرح مطالبی مثل معلم تمام وقت و پیمانی شدن دانشجویان دانشگاه فرهنگیان همت کنید اعتبار سرانه مدارس را تأمین کنید و لایحه نظام رتبه بندی معلمان که در ماده ۶۳ قانون برنامه ششم به آن مکلف هستید بیاورید همچنین مطالبات فرهنگیان را مثل سایر مطالبات دولت پرداخت کرده و جلوی خصوصی سازی در آموزش و پرورش که ضربه مهلکی به نظام تعلیم و تربیت است را بگیرید.

کد خبر 366037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.