منطقه ۱۲ میزبان ۱۸ برنامه منطقه‌ای و محلی

همزمان با فرارسیدن ایام دهه فجر و جشن‌های چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۱۲ با هماهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان برنامه‌ها و جشن‌های متنوعی را در قالب ۱۸ برنامه در دستور کار دارد.

به گزارش ایمنا، مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اعلام این خبر گفت: ۹ برنامه به صورت منطقه‌ای و در سطح بزرگ و ۹ برنامه به صورت محلی و در محلات ۱۰ گانه منطقه ۱۲ برگزار می‌شود.

علی باقری در تشریح اهداف برنامه ها گفت: این جشن ها از یک سو یادآور رشادت های مردم دلیر انقلابی در سالهای انقلاب به نسل جوان است و از طرفی باعث تقویت روحیه انقلابی و ارزش‌های انقلابی می شود؛ یکی از ویژگی‌های این برنامه‌ها در سال جاری تقویت و توسعه مشارکت‌های مردمی در زمینه رویدادهای فرهنگی است؛ ضمن اینکه این برنامه‌ها باعث افزایش شور و نشاط اجتماعی در بین شهروندان می‌شود.

وی در توضیح جزییات برنامه تصریح کرد: چهار جشن بزرگ تحت عنوان "چهلستون امید" در ورزشگاه شهید غازی و کوثر برگزار می‌شود و پیش‌بینی می شود حدود ۱۰ هزار نفر از جمعیت منطقه از این برنامه‌ها استفاده کنند؛ این برنامه روزهای یازدهم، دوازدهم و سیزدهم بهمن ماه برگزار می‌شود.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های بزرگ منطقه‌ای، برگزاری نمایشگاه "دستان توانا" است که دستاوردها و توانمندی های بانوان منطقه با تأکید بر زنان سرپرست خانوار در محل ایستگاه مفتح به نمایش گذاشته می‌شود؛ این برنامه از هشتم بهمن ماه آغاز شده و تا ۱۸ بهمن ادامه دارد؛جنگ های "بهار آزادی" ویژه مدارس دیگر برنامه‌ای است که در طول این ایام برگزار می‌شود و تاکید آن بر مدارس کم برخوردار است. این برنامه‌ها در قالب جشن های انقلاب است تا کودکان و دانش‌آموزان نیز علاوه بر مشارکت در برگزاری این جشن‌ها با انقلاب و رویدادهای انقلابی آشنا شوند.

باقری خاطرنشان کرد: مسابقات ورزشی شامل فوتسال، جام فجر، فوتبال، دژبال و طناب کشی نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است که در دو ورزشگاه امیرالمومنین و عاشق آباد برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های محلی نیز بسته به نوع نیاز و بافت محله امکان‌سنجی شده و بر اساس معیارهای محلات برگزار می‌شود، گفت: برگزاری برنامه سینمای انقلاب در فرهنگسرای امیرالمومنین و قدس، جنگ و نمایشگاه چهل سال پایداری در محله امین آباد، خاطرات انقلاب شامل خاطره‌نویسی پدربزرگ ها در محله مهدیه و چهلمین چراغ در محله محمود آباد و ویژه‌برنامه‌های محله امیر عرب در کنار همایش پیاده روی برای محله عاشق آباد و کوه گشت خانوادگی در کوه صفه از جمله برنامه‌های محلات است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه در این ایام، بازدید و غبارروبی از مزار شهدا به همراه تجلیل از خانواده شهدا در محلات محمود آباد، امین آباد و عاشق آباد برگزار می شود، گفت: دو ویژه برنامه در قالب چهل میدان در دو میدان منطقه نیز برگزار می‌شود.

کد خبر 366020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.