قیمت بالای تجهیزات موجب دلسردی ورزشکاران رشته تیر و کمان شده است

رییس هیئت تیر و کمان استان اصفهان گفت: هزینه‌های بالای تجهیزات باعث شده است که بسیاری از افراد رشته ورزشی تیر و کمان دلسرد شوند و از دنیای حرفه‌ای این ورزش خداحافظی کنند.

حمیدرضا ساکت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه هزینه‌های جاری در رشته تیر و کمان سرسام‌آور شده است، اظهار کرد: بیشتر وسایل موردنیاز در رشته تیر و کمان در خارج کشور تولید می‌شود و قیمت بالای ارز باعث شده که قیمت وسایل ورزشی تیر و کمان بالا برود.

وی با بیان اینکه استان اصفهان دارای ورزشکاران زن و مرد در سطوح حرفه‌ای است، افزود: وسایل ورزشکاران حرفه‌ای باید به‌روز رسانی شود که متاسفانه به خاطر قیمت‌های بالا ورزشکاران قدرت خرید تجهیزات جدید ندارند. برخی ورزشکاران حرفه‌ای تیر و کمان می‌خواهند به علت هزینه‌های زیاد تجهیزات از این رشته ورزشی خداحافظی کنند.

رییس هیئت تیر و کمان با بیان اینکه هزینه‌های بالا باعث شده که بسیاری افراد از ادامه این رشته ورزشی دلسرد شوند، تصریح کرد: حفظ ورزشکاران در این رشته ورزشی نخستین و مهم‌ترین برنامه هیئت تیر و کمان است به همین دلیل با مدارس و کانون‌های فرهنگی برای استعدادیابی رایزنی کرده‌ایم تا بتوانیم ورزشکاران جدیدی را جذب کنیم و پرورش بدهیم.

ساکت در پاسخ به این سوال که چرا در مسابقات رنکینگ ایران هیچ ورزشکاری از استان اصفهان مقامی به دست نیاورده است، خاطرنشان کرد: این مسابقات را فدراسیون تیر و کمان ایران در سطح کشور و به صورت مرحله‌ای در هر استان برگزار می‌کند که متاسفانه از استان اصفهان شرکت کننده نداشتیم چرا که باید هزینه‌ها را خود ورزشکاران پرداخت می‌کردند. اکثر ملی پوشان تیر و کمان اصفهان در تیم های باشگاهی فعالیت می‌کنند و زمان کافی برای شرکت در این رقابت‌ها نداشتند.

وی ادامه داد: این سطح مسابقات رنکینگ تیر و کمان ایران نتوانسته انتظارات مناسب را برای ورزشکاران حرفه‌ای برآورده کند و اکثر ورزشکارانی که در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند برای مطرح کردن خودشان است. برای اینکه در استان اصفهان ورزشکاران تیر و کمان در شرایط مسابقه قرار داشته باشند، لیگ استانی برگزار کرده‌ایم.

رییس هیئت تیر و کمان استان اصفهان با اشاره به اینکه اداره کل ورزش و جوانان محدودیت‌های اعتباری برای پرداخت هزینه‌ها به هیئت‌های مختلف دارد، افزود: فدراسیون تیر و کمان بعد از ۱۰ سال یک مبلغ بسیار کم و ۱۰ عدد تیر و کمان ایرانی برای سطح مقدماتی به ما اختصاص داده است که از تیر و کمان‌ها تنها می‌توان در آموزش استفاده کرد.

ساکت خاطرنشان کرد: شرایط ورزشکاران تیر و کمان را درک می‌کنیم و برنامه ریزی خواهیم کرد تا بتوانیم با تشویق آنها در این رشته ورزشی بمانند و امیدواریم به روزی نرسیم که کمانداران عطای تیر و کمان را به لقای آن ببخشند.

کد خبر 366006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.