یوزهای پارسی اسیر آفتاب تابان

تیم ملی فوتبال ایران در دومین حضور متوالی با کارلوس کی‌روش در رقابت‌های جام ملتهای آسیا یک گام مانده به فینال متوقف شد تا رویای قهرمانی ایران در این مسابقات ۴۷ ساله شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ رویای قهرمانی تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در حالی نقش بر آب شد که شاید بدبین‌ترین هوادار فوتبال در ایران هم پیش‌بینی نمی‌کرد که شاگردان کارلوس کی‌روش در مهم‌ترین بازی خودشان در این تورنمنت به راحتی و با نتیجه‌ای عجیب مغلوب ژاپن شوند.

تیم ملی ایران با انجام بازی‌هایی قاطع و کسب بردهایی یکطرفه در مرحله گروهی و سپس در مقابل عمان و چین خودش را به عنوان شانس اول قهرمانی در این مسابقات معرفی کرده بود و در حقیقت ژاپن نخستین رقیب جدی ما در این جام بود که از پس مردان سرزمین آفتاب تابان برنیامدیم تا کار تیم ملی در این مسابقات به پایان برسد.

از یکطرف کی‌روش که دوره قبلی جام ملت‌ها با قبول شکست در ضربات پنالتی در مقابل عراق نتوانسته بود فوتبال ملی ما را پس از یک دوره ۴۰ ساله به مقام قهرمانی برساند در این دوره با انگیزه‌ای مضاعف مردان تیم ملی را آماده حضور در این مسابقات کرده بود تا بتواند بعد از هشت سال حضور در راس کادر فنی تیم ملی بتواند یک جام مهم ملی را به فوتبال ما هدیه بدهد.

اختلافات کی‌روش با برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق تیم ملی و مصاحبه جنجالی کی‌روش علیه سرمربی سرخ‌ها آن هم در جریان برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا مزید بر علت شد تا شرایط به شدت برای تیم ملی بسیار سخت شود و دو جبهه شدن حوزه هواداری فوتبال ملی که در آن عده‌ای به دنبال موفقیت کی‌روش بودند و بخشی دیگر هم خواهان ناکامی فردی سرمربی تیم ملی دلیلی شد تا بازی در مقابل ژاپن علاوه بر ارزش قهرمانی تبدیل به مسابقه‌ای برای تسویه حساب کی‌روش با مخالفان خودش در فوتبال ایران شود که در نهایت سرمربی پرتغالی تیم ملی به هدف خودش نرسید و همین مسئله باعث شد تا مخالفان کی‌روش با حضوری گسترده در فضای مجازی به نوعی انتقام حرف‌های او علیه سرمربی پرسپولیس را بگیرند.

ظرفیت فوتبال ملی ما آنقدر زیاد بود و هست که از شاگردان کی‌روش انتظار قهرمانی در بزرگترین تورنمنت فوتبالی قاره آسیا را داشته باشیم ولی امروز باید شاهد حضور ژاپن در فینال این مسابقات باشیم تا کی‌روش هم در دو جام ملت‌های متوالی نتواند جامی را به ویترین افتخارات فوتبال ما اضافه کند.

حضور لژیونرهای آماده و البته گران قیمت در ترکیب تیم ملی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی بود که در این سه هفته گذشته مورد بحث و بررسی کارشناسان قرار گرفت ولی امروز همین بازیکنان باید با خداحافظی از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به خانه بازگردند و منتظر باشند تا با معرفی سرمربی تیم ملی کار فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ کشور قطر آغاز شود.

کد خبر 366003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.