بهره‌مندی مددجویان کمیته امداد شهرضا از بیمه تکمیلی

شهرضا - رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا گفت: تمامی مددجویان تحت پوشش این نهاد در این شهرستان از بسته ویژه حمایتی بیمه پایه و تکمیلی درمان برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، عبدالرزاق میرزایی صبح امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دو هزار و ۴۸۰ نفراز مددجویان تحت حمایت این نهاد در این شهرستان تحت پوشش بیمه پایه کمیته امداد هستند، اظهار کرد: از این تعداد ۷۳ درصد زن و ۲۷ درصد مرد هستند.

وی گفت: ۱۴۰ نفر بیمار خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش کمیته امداد شهرضا هستند که در بسته بیمه تکمیلی، تمامی خدمات درمانی برای این بیماران در بخش دولتی رایگان بوده و سقف تعهدات کمیته امداد در مورد آنان به‌ صورت ویژه پیش‌بینی‌ شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا یادآور شد: کمک‌هزینه خدمات درمانی از قبیل دندان مصنوعی، اورتز، عینک، پیوند کلیه، انواع پرونز و پیوند اعضای حیاتی از محل بیمه تکمیلی پرداخت می‌شود و هزینه تجهیزات پزشکی همچون ویلچر و کپسول اکسیژن و انواع خدمات توانبخشی نیز برای مددجویان به طور کامل رایگان است.

میرزایی اضافه کرد: هزینه بعضی از اقلام دارویی خارجی که تحت پوشش بیمه پایه نیست نیز از طرف بیمه تکمیلی پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برای بیمه پایه و ۱۸ میلیون تومان برای هزینه بیمه تکمیلی مددجویان اختصاص داده شده است، گفت: بیمه مکمل درمان کمک هزینه لوازم مصرفی به بیماران زمین‌گیر را پرداخت می‌کند و برای مراقبت از این بیماران در منزل ماهیانه مبلغ ۱۰۰ هزار تومان به حساب آنان واریز می‌کند.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا با بیان اینکه بسته بیمه خدمات درمانی کمیته امداد مطابق مصوبه شورای عالی بیمه خدمت‌رسانی می‌کند، خاطرنشان کرد: بر این اساس پنج درصد هزینه در بخش بستری توسط بیمار و ۹۵ درصد توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

میرزایی با بیان اینکه بیمه پایه کمیته امداد شامل خدمات درمانی بستری، دارویی و پاراکلینیک است، اضافه کرد: ۳۰ درصد هزینه درمان سرپایی توسط بیمار و ۷۰ درصد توسط کمیته امداد پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: بسته بیمه مکمل کمیته امداد نیز شامل فرانشیز و پرداخت تفاوت تعرفه، خدمات مورد تعهد بیمه پایه، خدمات دارو و تجهیزات خارج از تعهد بیمه پایه و خدمات جانبی درمان است.

پرداخت هزینه بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا با اشاره به پرداخت هزینه بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد و صاحبان حرف و مشاغل، اظهار کرد: ۱۶۶ نفر از مددجویان بیمه اجتماعی دریافت می‌کنند که از این تعداد ۱۴۶ نفر زن سرپرست خانوار و سایرین صاحبان حرف و مشاغل هستند.

میرزایی ادامه داد: ۵۰ درصد از هزینه بیمه اجتماعی مددجویان توسط کمیته امداد و ۵۰ درصد از محل هدفمندی یارانه‌ها توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی از بهره‌مندی برخی فرزندان ذکور خانواده‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان از خدمات کمیته امداد در بخش نظام وظیفه خبر داد و افزود: ۱۶ نفر از این افراد در سال ۹۷ در طرح معافیت خدمت، هفت نفر معافیت سربازی برای فرزندان ذکور مددجویان، شش نفر از کاهش تعرفه خدمت سربازی و سه نفر از انتقال سرباز به محل سکونت بهره‌مند شده‌اند.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا معافیت سربازی فرزندان ذکور مددجویان را یکی از شاخص‌های توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت دانست و تأکید کرد: یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار و خانوارهایی که دارای یک فرزند پسر هستند از انجام خدمت سربازی معاف می‌شوند.

میرزایی خاطرنشان کرد: معافیت سربازی به تنها فرزند پسر بالای ۱۸ سال که پدر او نیازمند مراقبت است و قادر به اداره امور خود نیست و یا به تنها فرزند خانواده تحت حمایت در صورت فوت پدر و مراقبت از مادر تعلق می‌گیرد.

وی یادآور شد: براساس توافق انجام شده با سازمان نظام‌وظیفه، مقررشده تا محل خدمت این افراد نزدیک محل سکونت آنان باشد.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا اعطاء وام قرض‌الحسنه، پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی، ساخت و خرید مسکن، کمک‌هزینه بلاعوض ازدواج، خدمات فرهنگی، طرح‌های حمایتی اکرام و محسنین برای ایتام و کاهش تعرفه‌های مربوط به صدور کارت معافیت را از خدمات این نهاد برای فرزندان زنان سرپرست خانوار برشمرد.

میرزایی با بیان اینکه برگزاری اردوهای زیارتی از برنامه‌های مهم حوزه فرهنگی این نهاد است، تصریح کرد: در ۱۰ ماه سال ۱۳۹۷ تعداد ۱۲۷ نفر مددجوی تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان به سفر مشهد مقدس، ۲۹ نفر به زیارت اربعین و ۳۸۴ نفر به سایر اماکن زیارتی اعزام شده‌اند.

وی آشنایی با سیره ائمه اطهار (ع) با رویکرد تقویت باورهای دینی در جامعه را از اهداف برگزاری این سفرها برشمرد و افزود: ایجاد نشاط معنوی در مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و زمینه‌سازی برای تقویت ساختارهای فکری و فرهنگی جامعه هدف به‌منظور هدایت آن‌ها به مسیر توانمندسازی از اهداف دیگر برگزاری اردوهای زیارتی است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا با اشاره به اجرای طرح شوق زیارت، اظهار کرد: در این طرح، نیازمندانی که تا کنون به اماکن زیارتی مشرف نشده‌اند، شناسایی و ساماندهی می‌شوند تا با یاری خیران امکان اعزام آن‌ها به سفرهای زیارتی ازجمله عتبات عالیات و مشهد مقدس فراهم شود.

میرزایی از اجرای طرح کاروان شوق زیارت خبر داد و افزود: این طرح نیز با هدف تقویت روحیه معنوی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد و ترویج فرهنگ ارتباط با اهل بیت(ع) اجرا می‌شود.

وی گفت: یکی از مزیت‌های اردوهای تخصصی بهره‌مندی هم‌زمان از آموزش‌های تخصصی و مشاوره‌ای و اعتقادی است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا اضافه کرد: منابع مورد نیاز برای اعزام مددجویان تحت حمایت کمیته امداد از محل کمک‌های مردمی و منابع داخلی این نهاد تأمین می‌شود.

میرزایی یادآور شد: خیران شهرستانی می‌توانند با شماره گیری #۰۳۱۷*۸۸۷۷* و یا مراجعه حضوری در اجرای طرح شوق زیارت مشارکت کنند.

کد خبر 365995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.