جهاد کشاورزی با ناژوان همکاری نمی‌کند

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: سازمان جهاد کشاورزی مجوز لازم برای احداث مخزن شماره چهار ناژوان را صادر نمی‌کند و تا کنون با شهرداری اصفهان در این راستا همکاری نکرده است.

حسن شفیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: با توجه به شرایط سخت و دشوار تامین آب در شهر اصفهان شهرداری اصفهان در منطقه ناژوان با همراهی معاونت خدمات شهری شهرداری و سازمان پارک‌ها و فضای سبز پیش‌بینی لازم برای زیرساخت‌های اصلی تامین آب را انجام داده است.

وی افزود: سال گذشته یک مخزن دو هزار مترمکعبی و یک مخزن هزار متر مکعبی به مجموعه مخازن ذخیره آب ناژوان اضافه شد که یکی از مخازن در ضلع شمال و دیگری در ضلع جنوب زاینده رود احداث شده است.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با بیان اینکه مخزن شماره سه ذخیره آب ناژوان به مرحله انجام مناقصه و انتخاب پیمانکار رسیده است، تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی مجوز لازم برای احداث مخزن شماره چهار ناژوان را صادر نمی‌کند و تا کنون با شهرداری اصفهان در این راستا همکاری نکرده است.

وی تاکید کرد: نگاه‌ها به ناژوان باید تغییر کند و علاوه بر شهرداری سایر ادارات طرح ساماندهی ناژوان را همراهی و پشتیبانی کنند.

شفیعی گفت: برای تامین آب ناژوان پیش‌بینی‌های دیگری از طریق مدیریت آب سازمان پارک‌ها و خدمات شهری شهرداری اصفهان انجام شده که در صورت تحقق آنها شرایط آبی ناژوان مطلوب‌تر خواهد شد.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با بیان اینکه حفظ ناژوان در گرو آبیاری مناسب و حفاظت از فضای سبز است، گفت: در راستای حفظ مادی‌های ناژوان بیش از ۵۰ کیلومتر از ۵۲ کیلومتر مادی ناژوان لوله‌گذاری و شبکه‌گذاری آب شده تا بتوانیم برای حفظ درختان حداقل آب را در آنها جاری کنیم.

وی ادامه داد: آبیاری ناژوان را نمی‌توان با روش قطره‌ای انجام داد و تنها در نقاطی که طرح توسعه داشته، آبیاری قطره‌ای انجام می‌شود.

شفیعی با بیان اینکه یک سوم درختان و فضای سبز ناژوان در تملک شهرداری اصفهان است، گفت: بیش از۷۰۰ هکتار از اراضی ناژوان در تملک بخش خصوصی، ۳۰۰ هکتار زمین در تملک شهرداری و ۱۰۰ هکتار آن در بستر زاینده رود، خیابان‌ها و شوارع اطراف ناژوان است. ‌

کد خبر 365994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.