سیاست های مخرب رژیم صهیونیستی عامل بی ثباتی درمنطقه است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در دیدار با وزیر امور خارجه اتریش با اشاره به تحولات اخیر در خاورمیانه، سیاست های مخرب رژیم صهیونیستی را عامل اصلی بی ثباتی در این منطقه توصیف کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفتر دیپلماسی و ارتباطات رسانه ای وزارت امور خارجه، عراقچی در ادامه رایزنی های سیاسی خود در اتریش، عصر دوشنبه (به وقت محلی) با «کارین کنایسل» وزیر امور خارجه اتریش دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار علاوه بر موضوعات مورد علاقه دوجانبه، درباره آخرین وضعیت اس.پی. وی (SPV) و تلاش کشورهای اروپایی برای حفظ برجام و نیز تحولات منطقه خاورمیانه از جمله سوریه، فلسطین، لبنان و یمن رایزنی شد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان با تقدیر از مواضع حمایتی اتریش در خصوص برجام، بر لزوم اجرایی شدن فوری ساز و کار مالی اتحادیه اروپا با ایران و منتفع شدن ایران از همکاری های اقتصادی تاکید کرد.

عراقچی همچنین با اشاره به تحولات اخیر در خاورمیانه، سیاست های مخرب رژیم صهیونیستی را عامل اصلی بی ثباتی در این منطقه توصیف کرد.

وزیر امور خارجه اتریش نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط تهران - وین، بر لزوم تداوم رایزنی های سیاسی بین دو کشور با هدف پیشبرد صلح و ثبات در خاورمیانه تاکید کرد.

معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان که روز دوشنبه برای شرکت در دور چهارم رایزنی‌های سیاسی ایران و اتریش وارد وین شد، پیش از این دیدار با «پتر لیک»، قائم‌مقام وزیر امور خارجه اتریش و «یوکیا آمانو»، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز دیدار کرد. بر اساس برنامه اعلام‌شده عراقچی همچنین قرار است به اسلواکی و بلغارستان نیز سفر کند.

کد خبر 365990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.