مصرف صابون آنتی‌باکتریال در آمریکا ممنوع شد/روش درمان بوی بد دهان

 راهکارهایی برای کاهش بوی دهان، ممنوعیت استفاده از صابون آنتی باکتریال در آمریکا و تهدید یک سوم مردان ایران به همسرآزاری را در بسته سلامت ایمنا بخوانید .

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی پیرصالحی، رییس سازمان غذا و دارو با ابراز نگرانی از وضعیت بازار قاچاق مکمل‌های ورزشی و گسترش روزافزون مصرف این مکمل ها، اظهار کرد: باید در کنار جلوگیری از ورود کالای قاچاق و تقلبی به بازار، تدابیر ویژه ای برای تولید این دسته از مکمل‌ها اندیشیده شود.

وی افزود: همچنین موضوع عرضه مستقیم مکمل ورزشی به باشگاه ها و بحث فروش آنلاین باید به دقت بررسی شود.

رییس سازمان غذا و دارو از واگذاری امور غیرحاکمیتی سازمان غذا و دارو به تشکل های بخش خصوصی در آینده خبر داد و گفت: در حوزه تولید دارو، ورود شرکت های نوپا به تولید داروهایی که تولید کننده داخلی کمتری دارند، با هدف کمک به صنعت داروسازی کشور حائز اهمیت است.

نگرانی از تعطیلی برخی شرکت‌های پخش دارویی

عبدزاده مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو نیز با ابراز نگرانی از تعطیلی برخی از شرکت های پخش دارویی، گفت: با توجه به هزینه های بالای پخش دارو و مکمل، این حوزه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. البته در آینده شاهد بهبود وضعیت تولید دارو در کشور خواهیم بود.

یک سوم مردان کشور مورد خشونت قرار می‌گیرند

مژگان خادمی، روانپزشک و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: یک سوم مردان در کشور مورد خشونت قرار می گیرند اما این مساله از سوی رسانه ها نادیده گرفته می‌شود.

وی اظهار کرد:  دو سوم زنان کشورمان مورد خشونت قرار می گیرند و خشونت علیه مردان را نیز نباید نادیده گرفت. تحقیر، توهین، تبعیض، محدودیت‌ها و کنترل از نظر آزادی را از موارد خشونت پنهان بیان کرد و گفت: افراد نمی‌دانند چگونه باید از بروز این خشونت ها پیشگیری کرد.

خادمی ادامه داد: همچنین مطالعات نشان داده زنان شاغل در کشور چهار برابر زنان خانه دار مورد خشونت از لحاظ مالی، آزادی ها و غیره قرار می گیرند و بسیاری از خشونت های پنهان در خانه ها رخ می‌دهد و اشکار نیست و در کنار آگاهی بخشی و فرهنگ سازی برای پیشگیری از خشونت پنهان باید قانون نیز به درستی اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: خشونت خانگی فقط فیزیکی نیست و از نظر روانی و جنسیتی نیز می تواند رخ دهد.

مصرف صابون آنتی باکتریال در آمریکا ممنوع شد

شستن دست‌ها با صابون یک روش موثر برای کاهش خطر ابتلا به انواع عفونت‌ها و حفظ سلامتی است. تصور می‌شود صابون های حاوی مواد آنتی باکتریال اثر بهتری در پاکسازی دست‌ها دارند و در نتیجه بهتر از صابون های معمولی هستند. اما سازمان غذا و داروی آمریکا دیدگاه متفاوتی دارد. در واقع این سازمان در سال ۲۰۱۶ میلادی استفاده از ۱۹ ماده آنتی باکتریال را در صابون ها ممنوع اعلام کرد.

در خصوص باکتری ها و میکروب ها، صابون دارای دو اثر شیمیایی و رفتاری است. ماهیت آمفی پاتیک مولکول های صابون موجب سست شدن اتصال باکتری و میکروب با پوست می شود تا ساده تر شسته شوند. از طرفی برای پاک شدن صابون از روی دست باید شست و شو در زمان طولانی تری انجام شود. بنابراین صابون عادی لزوما باکتری ها و ویروس ها را نمی کشد.

صابون های آنتی باکتریال علاوه بر ترکیبات صابون های عادی، دارای ترکیبات اضافی هستند که مانع تولید مثل باکتری های باقی مانده روی پوست می شوند. این ترکیبات عموما اثری بر ویروس ها ندارند و تنها باکتری ها را تحت تاثیر قرار می دهند. متداول ترین نوع از این ترکیبات که در صابون ها مورد استفاده قرار می گیرد تری کلوسان است.

شست و شوی دست با آب و صابون موجب کاهش ۸۲ درصدی باکتری های موجود در پوست دست می شود و در تحقیقات زیادی به آثار مفید شست و شو با صابون عادی برای سلامتی توجه شده است. بنابر این با وجود ممنوعیت استفاده از ترکیبات آنتی باکتریال در صابون ها، شست و شو با استفاده از صابون های عادی همچنان یک اقدام بسیار مفید برای حفظ سلامتی محسوب می شود و باید به عنوان یکی از اقدامات روزانه مهم مورد توجه قرار گیرد.

علل تنگی نفس چیست؟

تنگی نفس به دلیل بیماری‌هایی مانند سل ریه بروز می‌کند، گاهی هم این مشکل مربوط به ریه نیست و علت آن عصبی است، اما تنگی نفس می‌تواند علت خونی داشته باشد یا در بیماران قلبی بروز کند.

فرد مبتلا به آسم، هنگام خارج کردن نفس دچار مشکل می‌شود، اما بیماری که دچار تنگی ناحیه نای است، هنگام دم مشکل دارد.

علل و عوامل مختلفی در ایجاد این بیماری نقش دارند که یکی از آنها آلرژی ریه است، ریه نسبت به ماده‌ای که در محیط اطراف بیمار است واکنش نشان می‌دهد که به آسم معروف است. مورد دیگر، بیماری مجرای تنفسی است که شایع‌ترین آن برونشیت است. برونشیت می‌تواند به صورت حاد و مزمن باشد.

برونشیت حاد اغلب به دنبال سرماخوردگی  که روی تنفس تاثیر می‌گذارد، ایجاد می‌شود و عامل ایجاد برونشیت مزمن به طور معمول سیگار و هوای آلوده است.

تنگی نفس در هر سنی می‌تواند رخ دهد و این بستگی به علت بیماری دارد. مثلا در دوران کودکی بیماری‌های مادرزادی می‌توانند در بروز آن نقش داشته باشند. در دوران نوجوانی سرماخوردگی و برونشیت حاد و در سنین بالا بیماری انسدادی مزمن ریه در افراد سیگاری یا کسانی که در فضاهای آلوده به سر می‌برند، می‌تواند علت ایجاد این بیماری باشد.

تنگی نفس می‌تواند روی همه اعضا تاثیر بگذارد. کسی که تنگی نفس دارد، اکسیژن به خوبی به بدنش نمی‌رسد، مواد زائد دفع نمی‌شوند و حتی بسته به شدت بیماری روی دید چشم، مغز و سایر اعضا بدن تاثیر می‌گذارد. نکته مهم آنکه تنگی نفس در کودکی می‌تواند مانع رشد شود و به علت کمبود اکسیژن و نرسیدن آن به بافت‌های بدن، اختلالات جسمی و روحی در کودک ایجاد کند.

مصرف نابجا و بی‌رویه کورتون موجب پوکی استخوان، فشارخون، عفونت  و چاقی نامتناسب می‌شود.

 راهکارهایی برای کاهش بوی دهان

_سیب یکی از میوه های ضدباکتری است. این میوه می تواند بسیاری از میکروب هایی که در دهان شما بوی بد تولید میکنند را بکشد و همچنین خیلی راحت بوی بد دهان را از بین می برد.

_شاید به نظر شما خیلی درست به نظر نرسد اما پزشکان به این نتیجه رسیده اند که خوردن ماست می تواند میزان زیادی از باکتری های دهان شما را شته و آن را خوش بو کند.

_ویتامین ها می توانند در این مسیر به شما کمک به سزایی کنند از همین رو بهتر است از ویتامین C استفاده کنید. برای دریافت این ویتامین روزانه مصرف پرتقال را فراموش نکیند.

_آب زیادی بنوشید تا دهان شما همیشه تمیز باشد. آب خاصیتی دارد که می تواند کثیفی ها را با خود شسته و از دهان شما خارج کند. روزانه نوشیدن ۸ تا ۹ لیوان آب را فراموش نکنید.

کد خبر 365962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.