ابزارهای تبلیغات صنفی در تهران ساماندهی می شود

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با اصلاحیه مصوبه ساماندهی ابزار های تبلیغات صنفی منصوب در شهر تهران موافقت کردند.

به گزارش ایمنا، در یکصد و نوزدهمین جلسه شورا بررسی لایحه  اصلاحیه مصوبه ساماندهی ابزار های تبلیغات صنفی منصوب در شهر تهران در دستور قرار گرفت.

در ابتدا بهاره آروین در توضیح  این لایحه گفت: در اصلاحیه لایحه مذکور عوارض با تامین نظر دیوان عدالت اداری در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: طبق نظر دیوان عدالت اداری تابلوی معرف کاربری باید از عوارض معاف شود و در این لایحه نیز ضوابط اینکه چه تابلویی معرف کاربری و در چه طول و عرضی باید باشد تعیین شده است.  از سوی دیگر لایحه با تامین نظر دیوان عدالت اداری تدوین شده است.

همچنین سید محمود میر لوحی در بند ۱-۳ پیشنهاد داد: تابلوهای معرف کاربری با ابعاد حداکثر ۳ متر طول و ارتفاع یک متر و ۳۰ در نظر گرفته شوند.

وی گفت: در نظر بگیرید همه ساختمان های موجود در شهر این تابلوها را بدون قاعده داشته باشند طبیعتا نظم شهر به هم خواهد خورد.

سید حسن رسولی اظهار کرد: علت اینکه این پیشنهاد در کمیسیون مشترک رای نیاورد این بود که طول تابلوها قابلیت اندازه گیری نداشت ولی ارتفاع قابلیت اندازه گیری بود. قابلیت اندازه گیری برای آن واحد تجاری وجود نداشت.

در نهایت این پیشنهاد  به تصویب نرسید.

با توجه به بند ۱-۳ ، تابلوی معرف کاربری تابلویی است که دارای هر گوه نوشته شامل حروف، اعداد، اشکال، تصاویر ، تزیینات، نماد ها یا نظایر آنها باشد و به منظور پیام رسانی درباره معرفی صنف یا صرفا کاربری در همان ملک و ساختمان بر سردرب اماکن به اندازه بر ورودی واحد صنفی به ارتفاع حداکثر ۱۳۰ سانتی متر نصب می شود و معاف از پرداخت عوارض سالیانه می شود.

همچنین شهر بانو امانی پیشنهاد حذف تبصره ۳ ماده ۴ مبنی بر ممنوعیت تبلیغات پست شیشه و ویترین مغازه ها را ارایه داد و گفت: وقتی ما همواره به طور صلبی برخورد می کنیم موجب کاهش اعتماد عمومی می شود و این در حالی است که شهروندان تهرانی بخش مهمی از مالیات کشور را پرداخت می کنند.

زهرا صدر اعظم نوری نیز گفت: در مصوبات قبلی  در جدول ضرایب  آمده شیشه نویسی معاف از عوارض شده است.

در نهایت این لایحه به تصویب رسید.

کد خبر 365952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.