جعبه‌های ایمن سال آینده در تمام مناطق شهر توزیع می‌شود

دبیر کمیته اجرایی پسماندهای ساختمانی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: در راستای تفکیک پسماندهای تیز و برنده، جعبه‌هایی تحت عنوان جعبه‌های ایمن در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

علی فردوسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: جعبه‌های ایمن در برخی از مناطق منتخب شهر به صورت پایلوت به سکنه تحویل داده شده و پس از دریافت بازخورد این طرح در سال آینده به صورت سراسری در اصفهان اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: در مصارف خانگی اشیا و اقلام تیزی استفاده می‌شود که شهروندان با قرار دادن این اقلام در جعبه‌های ایمن کمک شایانی در بهبود وضعیت جمع آوری پسماند می‌کنند؛ باتری نیز از دسته این اقلام است که باید به منظور حفظ سلامت شهروندی به طور جداگانه در این جعبه‌ها قرار گیرد.

دبیر کمیته اجرایی پسماندهای ساختمانی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان افزود: طبق شواهد به دست آمده برخی از  پسماندها در صورتی که در جمع آوری چرخه زباله قرار بگیرند ممکن است صدماتی را به سلامتی افراد برسانند به همین منظور جعبه‌های ایمن برای جداسازی این پسماند خطرناک از دیگر زباله ها توزیع می شود؛ جعبه‌های ایمن به شکل مکعب هستند و سایز آن‌ها به دو صورت طراحی شده است، به گونه‌ای که جعبه‌های بزرگتر در اختیار خانواده‌هایی که مصرف سوزن‌هایی مانند انسولین آنها بالا است، قرار می‌گیرد و جعبه‌های کوچک برای شهروندان عادی طراحی شده است.

فردوسی ادامه داد: بر روی هر جعبه ایمن کد لحاظ شده است که از این طریق می‌توان تشخیص داد کدام جعبه متعلق به کدام خانوار است؛ همچنین مسئولان ذی ربط در زمان تحویل جعبه‌های ایمن به وسیله بروشور و آموزش چهره به چهره توضیحات لازم را به شهروندان می دهند و بسترسازی فرهنگی این پروژه در کمیته فرهنگ شهروندی نیز آغاز شده است. همچنین همزمان با اجرای یکپارچه طرح در کل شهر تبلیغات آموزش شهروندی در زمینه چگونگی استفاده از جعبه‌های ایمن توسط کمیته فرهنگی شهروندی اجرا خواهد شد.

وی همچنین از ساخت اپلیکیشن جمع آوری پسماند خبر داد و گفت: با فعالیت این اپلیکیشن شهروندان می توانند در زمان انباشته شدن پسماند خشک درخواست جمع آوری پسماند را ثبت کنند که در کوتاه ترین زمان پسماند آن‌ها از محل مورد نظر جمع آوری می‌ شود؛ هدف از اجرای این طرح جابه جایی هدفمند پسماند و کمک به چرخه جمع آوری پسماند در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

کد خبر 365947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.