دومین سمپوزیوم خشت خام در یزد برگزار می‌شود

رییس شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه در سال گذشته سمپوزیوم خشت خام برگزار شد، گفت: قرار است برای سال دوم در ماه آتی برگزار شود و در تدارک کارگاه و همایش بین المللی خشت خام در سال آینده هستیم.

به گزارش ایمنا، غلامعلی سفید در افتتاحیه همایش بین المللی شهرهای پایدار جهان با اشاره به ثبت جهانی یزد اظهار کرد: در تیرماه سال قبل شهر یزد ثبت جهانی شد و توسط بنیاد جهانی انرژی، در رده شهرهای پایدار قرار گرفت و در ماه جاری دفتر یونسکو در یزد افتتاح شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته سمپوزیوم خشت خام برگزار شد و قرار است برای سال دوم در ماه آتی برگزار شود و در تدارک کارگاه و همایش بین المللی خشت خام در سال آینده هستیم.

رییس شورای شهر یزد به اقدامات انجام شده در جهت پایدار شدن یزد پرداخت و اظهار کرد: تشویق برای ساخت ساختمان‌های سبز، الزام به ساخت و سازهایی صرفاً با خشت برای ترویج این سازه‌ها و حمایت از تشکل‌ها، تلاش برای بازیافت مجدد آب و استفاده از پساب برای فضای سبز، آموزش شهروندی در جهت حمایت بیشتر از محیط زیست، حمایت از شهرداران مدارس، استفاده از بازیافت مصالح و آسفالت در شهر و پیگیری برای استفاده بیشتر بجای تعویض آسفالت از عمده اقدامات شورای اسلامی شهر و شهرداری بوده است.

وی بر بهره‌گیری از تجربیات دیگر کشورها تاکید کرد و ادامه داد: ورود به آموزش شهروندان برای تفکیک زباله‌ها و پسماندهای خانگی، استفاده از انرژی خورشیدی و بهره گیری از فضای سبز کم آب خواه بسیار مورد توجه است و امیدواریم با همت مردم و راهنمایی آنها و استفاده از تجارب اینگونه نشست‌ها، بتوانیم قدم‌های بزرگ در شهر یزد برداریم.

کد خبر 365946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.