ثبت سفارش واردات ۲۴۰ هزار تن گوشت قرمز برای تامین بازار

رییس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: امسال دو برابر سال گذشته به میزان ۲۴۰ هزار تن گوشت گرم گوسفندی، منجمد گوسفندی و گوساله ثبت سفارش شده و مردم نگرانی در تامین گوشت نداشته باشند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا رفیعی پور با بیان اینکه در حال حاضر با پشتیبانی و خدمات دامپزشکی ۱۵ میلیون تن فرآورده خام دامی تولید می شود که همه این محصولات به غیر از گوشت قرمز قابلیت صادرات دارند، اظهار کرد: ارزش تولیدات دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل کشور نزدیک به ۱۵ میلیارد دلار و نشان دهنده وضعیت مطلوب امنیت غذایی با حمایت ها و موفقیت های سازمان دامپزشکی است.

وی با بیان این که ایران جزو ۱۰ کشور تولید کننده تخم مرغ و دارای رتبه نخست تولید ماهی قرل آلا در جهان است، گفت: ایران در حوزه تولید میگو نیز در جایگاه مناسبی در میان کشورهای منطقه قرار دارد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور افزود: در حوزه های دام، طیور و آبزیان با تلاش تولید کنندگان و محققان و دست اندرکاران حوزه دامپزشکی و نظارت های بهداشتی، بیش از ۱۰ برابر رشد تولید داشته ایم.

رفیعی پور تصریح کرد: اکنون در کشور با جمعیت ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار راس گاو، ۶۵ میلیون راس گوسفند و بز، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون قطعه جوجه یکروزه، دو میلیون تن گوشت مرغ،۹۰۰ هزار تن تخم مرغ و ۹۰۰ هزار تن گوشت قرمز تولید می شود.

وی مهار بیماری های نو پدید مانند لمپ اسکین را از موفقیت‌های حوزه دامپزشکی دانست و اذعان کرد: سازمان دامپزشکی با تشخیص سریع از طریق علم و دانش توانسته است با بیماری های نو پدید مقابله کند.

طاعون گاوی در کشور ریشه‌کن شده است

رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان این که طاعون گاوی با اقدامات این سازمان در کشور ریشه کن شده است، گفت: ما برنامه داریم طاعون نشخوار کنندگان کوچک را تا سال ۲۰۳۰ در کشور ریشه کن کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تلفات ناشی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نیز تصریح کرد: امسال با مجموع اقدامات و رصد و پایش توسط حوزه دامپزشکی بیش از ۹۷.۵ درصد کاهش تلفات ناشی از این بیماری داشته ایم. سال گذشته ۲۵ میلیون قطعه مرغ تخم گذار بر اثر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از بین رفت و با کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی تولید تخم مرغ حدود ۱۴ هزار تن از این محصول وارد کشور شد.

واردات دام زنده از برزیل و اتحادیه اروپا

وی درباره واردات گوشت قرمز و دام زنده اظهار کرد: امسال دو برابر سال گذشته به میزان ۲۴۰ هزار تن گوشت گرم گوسفندی، منجمد گوسفندی و گوساله ثبت سفارش شده و مردم نگرانی در تامین گوشت نداشته باشند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور از امضای توافقنامه با برزیل و ترکیه برای ایجاد تسهیلات در زمینه واردات دام زنده خبر داد و گفت: امضای این موفقتنامه ها تاثیر خود را در بازار خواهد گذاشت و واردات دام زنده از برزیل و اتحادیه اروپا برای کشتار انجام می شود.

وی افزود: تحریم ها تاثیر خود را در مسیرهای واردات گذاشته به طوری که در گذشته مسیر واردات گوشت قرمز از برزیل بود اما اکنون از اتحادیه اروپا، آفریقا و سایر کشورها، تامین گوشت مورد نیاز صورت خواهد گرفت.

کد خبر 365943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.