عیار کی‌روش را بازی با ژاپن مشخص نمی‌کند

در روزهای سرنوشت ساز تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا برخی از منتقدان به دنبال بهانه جویی در مورد سرمربی تیم ملی ایران هستند و مدام بر روی بازی با ژاپن تمرکز دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در میان مخالفان کی‌روش، برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم پرسپولیس یکی از حاشیه سازترین افراد است، مردی که خود روزی بدون موافقت فدراسیون فوتبال سرمربی تیم ملی فوتبال شد و در حالی که محمد دادکان ، رییس وقت فدراسیون فوتبال، با حضور او مخالف بود به دفتر رییس سازمان ورزش رفت و قرارداد امضا کرد!

برانکو در نهایت زمانی تیم ملی را ترک کرد که پس از جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان جایگاه خود را در میان رسانه‌ها و هواداران تیم ملی از دست داده بود و ادامه کارش با تیم ملی امکان پذیر نبود.

پس از برانکو، علی کریمی از دیگر منتقدان سرمربی پرتغالی تیم ملی است، شاید جدایی پرحاشیه علی کریمی از سپیدرود رشت را کمتر کسی به خاطر بیاورد؛ انتقاد تند کریمی علیه یک نماینده مجلس و بازگشت دوباره‌اش به سپیدرود در حالی که مدیریت باشگاه تغییر کرده بود...

انتقادها نسبت به عملکرد کی‌روش از بازی‌های جام جهانی روسیه آغاز شد و پس از آن ادامه یافت، اما علی‌رغم نتایج خوب تیم ملی در طی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ شدت یافته است.

تیم ملی ایران امروز -دوشنبه ۸ بهمن- در دیداری مهم و سرنوشت‌ساز باید مقابل ژاپن مدعی به میدان برود. بدون تردید شاگردان کی‌روش نه تنها به لحاظ فنی نسبت به ژاپن برتری دارند بلکه با وجود سنگربانی چون بیرانوند که با سیوهای زیباش تا به اینجا صدرنشین بلامنازع جدول کیلین شیت جام ملت‌های آسیاست و در خط دفاع نیز از بهترین‌های آسیا هستند.

یوزهای ایران از نظرهجومی نیز با ۱۲ گل زده جزء زهردارترین تیم‌های حاضر در جام ملت‌های آسیا به شمار می‌روند، البته نباید تلاش‌های مهدی طارمی و سردار آزمون که با زدن ۷ گل از این ۱۲ گل سهم بسزایی در این موفقیت دارند را نادیده گرفت.

علاوه بر این حضور کی‌روش در فوتبال ایران موفقیت‌آمیز بوده و نمی‌توان موفقیت او را نادیده گرفت و با موضوعاتی غیرفوتبالی او و کادر فنی‌اش را زیر سؤال برد. کارلوس کی‌روش بی‌شک حرفه‌ای‌ترین چهره تاریخ فوتبال ایران است، با سیاست‌هایی پیچیده که عمر مربیگری‌اش در ایران را به رغم دست نیافتن به نتایج شگفت‌انگیز طولانی کرده است.

او را به سختی می‌توانید پیش‌بینی کنید و دستش در بازی‌های رسانه‌ای رو نیست، برای هر جمله‌اش داستانی در ذهن دارد که فقط یک خط از آن را با بقیه در میان می‌گذارد.

در شرایطی که یک فینال دیگر تا رسیدن به فینال جام ملت‌های آسیا باقی مانده و فارغ از هر نتیجه‌ای، کی‌روش توانسته مأموریت خود را در فوتبال ایران با موفقیت پشت سربگذارد. نباید نتیجه یک بازی ملاک و معیار سنجش موفقیت یک مربی قرارگیرد.

شاید یکی از موفقیت‌های کی‌روش نظم و انضباطی است که در فوتبال ایران به وجود آورد و با شاگردانی که هر کدام از گوشه‌ای از دنیا هستند تیمی هماهنگ را روانه میدان کرد.

کد خبر 365934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.