تصادف هواپیما با خودرو، پروازهای بجنورد را لغو کرد/روند کاهشی تراز آب دریای خزر

با بسته خبری خبرگزاری ایمنا همراه باشید؛ در این بسته هر روز مهم‌ترین رویدادهای یک هفته گذشته تعدادی از شهرهای ایران بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای شمالی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود که می توان گفت هفته پر خبری را پشت سر گذرانده است، در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

پرداخت ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان در کشور

آذربایجان شرقی: محسن حسن نژاد، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: در حال حاضر ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان در کشور پرداخت می‌شود که یکی از این موارد یارانه ای ۲ میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه نفتی است که به پالایشگاه ها داده می‌شود، اما آمار و ارقام آن در هیچ بخشی قید نمی‌شود.

۱۳۰ محله پرخطر در آذربایجان‌شرقی

آذربایجان شرقی: بهروز مهدوی، ‌دبیر شواری هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه با بیان اینکه ۱۳۰ محله پرخطر در استان وجود دارد، گفت: ضروری است ‌در هر شهرستان یک محله پرخطر شناسایی و برای سامان‌دهی آن برنامه‌ریزی شود.

کشف ۷۵ کیلو سنگ طلا در ورزقان
آذربایجان شرقی: قاسم نظری، فرمانده انتظامی شهرستان ورزقان از کشف ۷۵ کیلو سنگ طلا و دستگیری دو نفرمتهم خبر داد و گفت: مأموران انتظامی بخش خاروانا  پس از هماهنگی قضایی در حین بررسی خودروهای  عبوری به یک دستگاه خودرو نیسان  مشکوک و در بازرسی از آن مقدار ۷۵ کیلوگرم سنگ طلا کشف و  خودرو توقیف و در این رابطه دو نفر را دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل دادند.

*****************************************************************

رتبه دوم کشوری آذربایجان‌غربی در پرورش ماهی

آذربایجان غربی: رسول جلیلی، رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با ابراز خرسندی از اینکه برای تامین گوشت سفید زیرساخت‌های لازم در استان وجود داشته و سرمایه‌گذاری مناسبی بر روی آن انجام شده است، گفت: آذربایجان‌غربی از تولید سالانه ۱۵ هزار تن ماهی برخوردار بوده و از لحاظ پرورش ماهی در استان‌های غیرساحلی رتبه دوم کشور را در اختیار دارد.

راه‌اندازی اتاق بازی در مدارس استان

آذربایجان غربی: ابراهیم محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: نخستین گام در اجرای طرح «بازی و یادگیری» با تجهیز یک‌هزار مدرسه کشور و ۱۰۰ مدرسه در آذربایجان‌غربی به بازی‌های مهارتی و آموزشی از دهه فجر امسال آغاز می‌شود.

رشد ۳۷ درصدی آرای سازشی در مراجع حل اختلاف کاری

آذربایجان غربی: رضا نقی زاده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: امسال در مقایسه با سال پیش آرای سازشی در مراجع حل اختلاف کاری آذربایجان‌غربی ۳۷ درصد رشد داشته است.

*****************************************************************

تصادف هواپیما با خودرو، پروازهای بجنورد را لغو کرده است

خراسان شمالی: فرشاد ساکنی، مسئول روابط عمومی فرودگاه بجنورد با اعلام خبر لغو پروازهای هواپیمایی تابان به مقصد بجنورد گفت: این شرکت اعلام کرده که تصادف دوهفته گذشته یک خودرو با هواپیمای شرکت تابان باعث لغو پرواز به مقصد بجنورد شده است.

وی افزود: تصادف خودرو کترینگ با بال هواپیمای RJ۸۵ تابان در فرودگاه مهرآباد باعث زمین‌گیر شدن این هواپیما شده که از جمعه دو هفته گذشته تاکنون پروازهای مربوط به این هواپیما ازجمله پرواز به مقصد بجنورد لغو شده است.

۹۲ درصد خراسان شمالی درگیر خشکسالی

خراسان شمالی: مجید بیجندی، مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی با اشاره به درگیری ۹۲ درصدی خراسان شمالی با خشکسالی گفت: بارش‌ها تاکنون رشد داشته اما تا پایان سال میزان بارندگی‌ها کم می‌شود.

*****************************************************************

سهم «هیچ» گمیشانی‌ها از سودهای میلیاردی میگو

گلستان: صنعت پرورش میگو در گمیشان طی این سال‌ها، طرح سودآوری برای سرمایه‌گذاران غیرگلستانی شده است، اما در این میان مردم گمیشان تنها نظاره‌گر بدون بهره چنین پروژه پرسودی هستند.

از پذیرش بیمار در راهروی اورژانس تا کمبود بیمارستان در شهرهای جدید

گلستان: اگرچه طی چند سال گذشته شاهد تحول بزرگی در بخش پزشکی کشور بودیم تا جایی که در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد جمعیت ساکن در مناطق محروم به خدمات بهداشتی اولیه دسترسی دارند اما هنوز کمبودها و مشکلات در حوزه بهداشت و درمان، دغدغه‎ نخست مردم و مسوولان محسوب می‎شود.

بهره‌برداری از نرم‌افزار تلفن همراه شهریار گرگان

گلستان: عبدالرضا دادبود، شهردار گرگان از بهره‌برداری از نرم‌افزار تلفن همراه شهریار گرگان در راستای اجرای شهر هوشمند خبر داد و گفت: ابتدای امسال ۴۰ پروژه مهم در راستای ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب در نظر گرفته شده است.

*****************************************************************

از سر گیری پروازهای عتبات فرودگاه دشت‌ناز

مازندران: سعدالله وطن‌خواه، مدیرکل فرودگاه‌های مازندران گفت: پس از وقفه طولانی‌مدت به‌دلیل مسائل جاری کشور از جمله بالارفتن هزینه‌های عملیاتی شرکت‌های عملیاتی و مشکلات ناشی از فرودگاه‌های مقصد در کشور عراق، پروازهای فرودگاه ساری به مقصد بغداد از تاریخ هفتم بهمن ماه امسال از سر گرفته شد.

منتظر روند کاهشی تراز آب دریای خزر در دهه‌های آینده باشیم

مازندران: آزیتا امیری، یک اقلیم‌شناس گفت: براساس سناریوهای تدوین شده در هیأت بین‌الدول تغییر اقلیم (IPCC) میزان بارش در سال‌های آتی نیز در این منطقه کاهش می‌یابد و طبیعتا باید منتظر روند کاهشی تراز آب دریای خزر در دهه‌های آینده باشیم.

جمع شدن بساط سینما سیار در سوادکوه به دلیل عدم استقبال

مازندران: محمد قاسم نژاد، عضو شورای نظارت بر تئاتر و نمایش شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی گفت: حمایت نکردن مردم از سینما سیار سوادکوه را باعث جمع‌آوری آن شد.

***************************************************************

جیره‌بندی آب در گیلان مضحک است

گیلان: محمد صادق حسنی، عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تنش‌های آب کشاورزی گیلان در سال گذشته گفت: ظرفیت عظیم گیلان از داشتن آب و جیره‌بندی آب در حوزه کشاورزی طی سال گذشته مضحک است.

ارزآوری ۲۹۳ میلیون دلاری صادرات کالا از مرز آستارا

گیلان: رسول امیدی، مدیرکل گمرک شهرستان آستارا از صادرات ۶۱۸ هزار تن کالای غیرنفتی به ارز ۲۹۳ میلیون دلار طی ۱۰ ماه گذشته از مرز زمینی گمرک این شهرستان خبر داد.

کاهش ۱۵ درجه‌ای دمای هوای گیلان

گیلان: محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی استان گیلان از کاهش ۱۵ درجه‌ای دمای هوا، بارش باران، وزش باد و بارش برف در ارتفاعات خبر داد و گفت: به دلیل احتمال بارندگی شدید مردم از استقرار در حاشیه رودخانه خودداری کنند.

************************************************************

اردبیل رتبه سوم کشوری در توسعه شبکه ارتباطی روستایی

اردبیل: بهروز رزمی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با اشاره به توسعه شبکه ارتباطی روستایی و جایگاه خوب استان در کشور گفت: اردبیل در توسعه شبکه ارتباطی روستایی رتبه سوم کشوری را از آن خود کرده که تلاش می‌کنیم این جایگاه را همچنان ارتقاء بخشیم و زمینه آسایش روستاییان را فراهم کنیم.

خروج دام مولد تا اطلاع ثانوی از استان ممنوع

اردبیل: اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل گفت:جابجایی هرگونه دام سبک و سنگین مستلزم نظارت و صدور مجوز دامپزشکی بوده و خروج دام مولد از استان اردبیل تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

برپایی طولانی‌ترین سفره نذری کشور در مجموعه جهانی شیخ‌صفی

اردبیل: نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: به مناسبت ایام فاطمیه و با حضور پرشکوه مردم اردبیل طولانی‌ترین سفره نذری کشور در صحن مجموعه جهانی شیخ‌صفی برپا شد.

کد خبر 365932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.