افزایش ۳۷ درصدی بودجه شهر، یک فرصت است

یک کارشناس معماری گفت: افزایش ۳۷ درصدی بودجه شهر در سال آینده یک فرصت مناسب برای شهر اصفهان است.

آتوسا افغان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تخصیص‌ بودجه شهری نیازمند یک برنامه‌ریزی مدون است تا بتوان از این فرصت افزایش نرخ بودجه به خوبی استفاده کرد؛ بدون شک اگر اصول شش‌گانه که مورد نظر شهردار اصفهان است در برنامه‌ریزی بودجه مدنظر قرار بگیرد، شهر به سمت موفقیت پیش خواهد رفت.

این کارشناس معماری با اشاره به اختصاص ۸ درصدی بودجه برای حوزه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت مسائل مربوط به فرهنگ، اجتماع و ورزش تخصیص این میزان بودجه به نظر اندک است و نیاز به تجدید نظر دارد، زیرا با تقویت این بخش می‌توانیم در بلندمدت شاهد تبعات مثبت آن باشیم.

استاد دانشگاه آزاد شاهین شهر ادامه داد: ضعف در کسب درآمد شهری از طریق مشارکت شهروندی یک مشکل فرهنگی است که اکنون باید مدیریت شهری به طور جدی وارد این عرصه شود، زیرا فرهنگ مشارکت هنوز به درستی پایه‌ریزی نشده است.

افغان تاکید کرد: هر زمانی که مدیریت شهری مشارکت شهروندی را تقویت کند متوجه ترقی مباحث مربوط به فرهنگ شهروندی خواهد شد، زیرا وقتی شهروندان به درستی درک کنند که شهر یک میراث است در نگهداری آن بیش از پیش خواهند کوشید؛ در شهرهای پیشرفته دنیا مانند شهر زوریخ پایه و اساس مباحث شهری مشارکت است به طوری که شوراهای محله وظیفه هماهنگی مشارکت مردمی را بر عهده دارند.

وی اختصاص بودجه برای ارتقا سطح کیفی زندگی در محلات و بافت‌های شهر اصفهان را ضروری دانست و تصریح کرد: به نظر می‌رسد در برنامه بودجه سال آینده طرح های ارتقا سطح کیفی زندگی باید پررنگ تر دیده شود، زیرا توجه به این‌که بخش عمده مساحت شهر اصفهان را بافت محلات تشکیل می دهد، اختصاص بودجه برای بخش‌های اجرایی و عمرانی از ضروریات است.

کد خبر 365930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.