جعفری: چهل سالگی انقلاب را مدیون ایثارگران هستیم

هنرمندان و مسئولان فرهنگی اصفهان، در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و در روزهای نزدیک به برگزاری جشنواره فجر در اصفهان، از آسایشگاه جانبازان بازدید و از آن‌ها برای حضور در جشنواره فجر، دعوت نمودند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح امروز هشتم بهمن ماه، جمعی از هنرمندان و مسئولان عرصه‌های فرهنگی استان اصفهان، از آسایشگاه جانبازان شهید مطهری بازدید و با جانبازان هشت سال دفاع مقدس دیدار و گفت‌وگو کردند. در این گردهمایی علاوه بر هنرمندان و اصحاب رسانه، مسئولان ستاد برگزاری نهمین جشنواره فیلم فجر در اصفهان نیز حضور داشتند.

در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب و در روزهای نزدیک به برگزاری جشنواره فیلم فجر، این گردهمایی بهانه‌ای شد تا مسئولان فرهنگی و هنرمندان، به دغدغه‌های جانبازان، کسانی که با فداکاری خود را در برابر دشمن قرار دادند و از خاک ایران دفاع کردند، گوش سپارند و برای برآورده ساختن بخشی از این دغدغه‌های فرهنگی، اعلام آمادگی کنند.

در حاشیه این گردهمایی، محمدعلی جعفری، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، به خبرنگار ایمنا گفت: دو رخداد بسیار مهم پیش‌ رو است؛ یکی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که باید جشن گرفته شود و امسال، جشن آن متفاوت با همیشه باشد و دیگری، برگزاری جشنواره فیلم فجر است.

وی افزود: مهم است که بدانیم اگر امروز می‌توانیم چهلمین سالگرد انقلاب را جشن بگیریم، مدیون چه کسانی هستیم. زمانی که کشتی انقلاب در حال غرق شدن بود و دشمن آن را در طوفان به دام انداخته بود، افرادی خود را به آب و آتش زدند و انقلاب را حفظ کردند. الان بعضی از این افراد، در این آسایشگاه زندگی می‌کنند و وظیفه ما است که به دیدار ایشان برویم و با آن‌ها در این جشن شریک باشیم.

جعفری درباره چگونگی شرکت دادن این افراد در جشن انقلاب اضافه کرد: اگرچه همه این افراد دچار آسیب‌های جسمی هستند، اما روحیه‌های بسیار بانشاطی دارند و به همین خاطر، مایه عزت و مباهات خواهد بود که با آن‌ها در این جشن همراه باشیم، به همین دلیل از آن‌ها دعوت کردیم که برای دیدن فیلم‌های جشنواره نیز تشریف بیاورند.

معاون امور هنری و سینمایی ارشاد اصفهان ادامه داد: از سوی دیگر، هنرمندان ابراز علاقه کردند که به آسایشگاه بیایند و در همین مکان برای جانبازان عزیز، نمایش اجرا کنند. همچنین طی هماهنگی با تهیه‌کنندگان اصفهانی، قرار شده است که فیلم‌های آن‌ها به طور اختصاصی در آسایشگاه مطهری، برای ایثارگران و جانبازان اکران شود.

وی با اشاره به امکان حضور جانبازان در سینماهای محل اکران جشنواره، گفت: برای آن دسته از جانبازانی که قرار است به پردیس سینمایی سیتی‌سنتر مراجعه و در آن‌جا فیلم‌ها را تماشا کنند، برای خود و خانواده‌هایشان شرایطی فراهم خواهد شد که به سادگی بتوانند از این رویداد بهره ببرند.

جعفری درباره امکانات موجود برای افرادی که ناتوانی‌های حرکتی دارند، افزود: خوشبختانه در پردیس سینمایی سیتی سنتر امکانات لازم برای جانبازان و معلولان مهیاست تا بتوانند به راحتی در سالن‌ها حاضر شوند. باید گفت موانع موجود در بسیاری از مکان‌های دیگر که باعث محرومیت معلولان از حضور در آن‌ها می‌شود، در سیتی‌سنتر وجود ندارد و برای دیدن فیلم‌های مشکلی نخواهند داشت.

کد خبر 365929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.