لزوم تصویب لوایح امنیتی فراتر از نگرش‌های سیاسی

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس گفت: تصویب لوایحی که امنیت سرمایه گذاری و امنیت روابط بین الملل جمهوری اسلامی را تضمین می کند باید فراتر از نگرش های سیاسی مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار پالمانی ایمنا، علی ساری امروز دوشنبه-۸ بهمن- در نطق میان دستور خود، خاطرنشان کرد: در آستانه چهل سالگی انقلاب هستیم و هنوز هم علی رغم  اراده قدرت های بزرگ استقلال من، آزادی من و جمهوری اسلامی ایران من با غرورِ تمام همچنان باقی است و خواهد بود و علی رغم شرایط سخت همه ایرانیان به انقلاب اسلامی خود افتخار می‌کنند.

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین مردم همچنان منتظر تحقق شعارهای انقلاب هستند و هر عاملی مانند بیکاری، فقر، فساد، تبعیض و غیره که باعث دلسردی می شود باید مرتفع شود. رفع مشکلات را نباید تنها از دولت بخواهیم؛ زیرا دولت عملا با محدودیت هایی مواجه است.

وی ادامه داد: در سیاست خارجی باید به سمت تنش زدایی پیش برویم و نباید بهانه به دست دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران بدهیم؛ سیاست خارجی هر کشور متاثر از فضای داخلی آن بوده و حفظ وحدت و انسجام داخلی عامل گسترش امنیت ملی است. عشایر و طوایف در طول تاریخ از تمامیت سرزمینی دفاع کرده اند، اما آنچه جای خالی اش به چشم می خورد وحدت احزاب سیاسی با گرایش های مختلف حول منافع ایران اسلامی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: اعتدال و اصلاحات رویکردی است که امروزه افراد منصف هر دو جناح بر ضرورت و حفظ آن معتقد هستند. در این مسیر ناگزیر از همگرایی حول منافع ملی هستیم؛ تصویب لوایحی که امنیت سرمایه گذاری و امنیت روابط بین الملل جمهوری اسلامی را تضمین می کند باید فراتر از نگرش های سیاسی مورد توجه قرار بگیرد.

ساری تاکید کرد: از طرف دیگر گسترش فضای مجازی و نه محدودسازی آن باید در جهت تقویت نظام مورد بهره برداری قرار بگیرد؛ در انتخابات سال آینده مجلس و دولت حضور همه سلایق سیاسی زمینه وحدت  مردم با نظام را فراهم می‌کند و حتماً باید به عنوان یک استراتژی مهم دنبال شود.

وی خطاب به وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: وزیر اقتصاد باید پاسخ دهد به چه دلیل شرکت گروه ملی فولاد ایران که سودآور است و هیچ مشکل فنی هم ندارد با ظرفیت نزدیک به صفر اداره می‌شود؟ تا زمانی که شرایط ظرفیت عادی و تولید به ظرفیت تمام برسد سرمایه در گردش و مواد اولیه باید تامین شود.

کد خبر 365919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.