اجرای برنامه «پایش» در دانشگاه آزاد شهرضا

شهرضا - رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا از اجرای طرح ملی «پایش» در این دانشگاه باهدف کمک به بررسی و رفع مشکلات کشور، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، فرید نعیمی امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از توانمندی دانشگاه‌ها در رفع معضلات کشور، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها بر این مسئله و اهمیت بهره‌گیری از استعداد نخبگان کشور، تأکید کرده‌اند.

وی اضافه کرد: از مهرماه ۱۳۹۸، همزمان با سراسر کشور، برنامه پایش در دانشگاه‌ آزاد شهرضا اجرا می‌شود که به موجب آن پایان‌نامه‌های دانشجویی در ۴۰ رشته با موضوع چالش‌های کشور تدوین می‌شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا با بیان اینکه ۱۳ هزار مترمربع از مساحت دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا به مراکز تفریحی و ورزشی اختصاص یافته است، یادآور شد: این دانشگاه در زمینی به مساحت ۴۷ هکتار و با زیربنای ۹۱ هزار مترمربع ایجاد شده است،

نعیمی از فعالیت دو مرکز تحقیقاتی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا خبر داد و افزود: اعضای هیئت علمی این دانشگاه تا کنون ۳۰ جلد کتاب تألیف و ۹۸۰ مقاله ISI منتشر کرده‌اند که مرجع بیش از چهار هزار ارجاع علمی در جهان بوده است که بر اعتبار این مقالات می‌افزاید.

وی با اشاره به وجود ۷۴ هزار عنوان کتاب در کتابخانه این دانشگاه، اظهار کرد: دانشجویان این دانشگاه در ۱۱۰ رشته علمی تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۱۵ رشته در مقطع دکترا، ۶۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۳۵ رشته در مقطع کارشناسی تدریس می‌شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا با بیان اینکه ۱۳ نفر از اعضای هیئت علمی این دانشگاه با درجه استاد تمامی هستند، یادآور شد: این مسئله نشان‌دهنده جایگاه ممتاز علمی این مرکز دانشگاهی است.

نعیمی با بیان اینکه مرکز تحقیقاتی شیمیایی رازی این دانشگاه، رتبه نخست کشوری دارد، گفت: ۸۵ کارگاه و آزمایشگاه علمی و تخصصی در این دانشگاه وجود دارد که آن را در ردیف دانشگاه‌های نسل چهارم در برخورداری از امکانات پژوهشی و تحقیقاتی، قرار داده است.

وی گفت: ۳۵ درصد از سهام شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در شهرک علمی تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا متعلق به این دانشگاه است، در حالی که ۳۵ هسته تحقیقاتی در این دانشگاه وجود دارد که در آینده به شرکت‌های دانش‌بنیان ارتقاء می‌یابد.

کد خبر 365916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.