نخستین چهارراه هوشمند شهرضا ایجاد می‌شود

شهرضا – معاون ترافیک شهرداری شهرضا گفت: نخستین چهارراه هوشمند شهرضا در محل فعلی میدان فاطمیه ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمدحسین کوهی‌زاده پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری، اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های شهرداری، کاستن از ترافیک شهری و تصادفات درون شهری، بهسازی نقاط حادثه خیز و آسان‌سازی رفت و آمد شهروندان است.

وی از ایجاد نخستین چهارراه هوشمند در شهرضا خبر داد و افزود: در صورت اجرایی شدن این طرح و ساخت تقاطع همسطح در محل فعلی میدان فاطمیه، تا حد زیادی از آمار تصادفات درون شهری به ویژه در روزهای پایانی سال، کاسته می‌شود.

معاون ترافیک شهرداری شهرضا ادامه داد: پس از این در صورت تأمین زیرساخت‌های لازم مانند نصب دوربین، کانالیزه کردن گذرگاه ایمن و انجام آزادسازی‌های مورد نیاز، دومین چهارراه هوشمند شهر، در "چهارراه سمیه" ایجاد می‌شود.

کوهی‌زاده خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک فراخوان عمومی برای بهره‌گیری و ارائه طرح‌های ترافیکی از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان و کارشناسان شهرستان، منتشر می‌شود.

شناسایی ۳۲ نقطه حادثه‌خیز شهری

وی با اشاره به شناسایی ۳۲ نقطه حادثه خیز در شهر شهرضا، تأکید کرد: اقدامات کارشناسی و اجرایی برای آرام‌سازی و اصلاح سطح یک و دو در این نقاط آغاز شده است.

معاون ترافیک شهرداری شهرضا یادآور شد: در گذشته اقداماتی مانند اصلاح میدان حُر، ایجاد میدان اردیبهشت، ایمن‌سازی تردد در سه‌راه گاز، بهسازی چهارراه ارتش سروستان و تقاطع‌های سعدی شمالی و مولوی، بهسازی تقاطع پارک سایه و میدان قلم، انجام شده است.

تدوین طرح جامع ترافیکی و سند مناسب‌سازی شهرضا

کوهی‌زاده تصریح کرد: بررسی‌های کارشناسی برای تدوین طرح جامع ترایکی شهرضا ادامه دارد و باتوجه به اهمیت این طرح در روانسازی جابجایی‌های شهری و رفع گره‌های ترافیکی، امید است در آینده نزدیک با پایان یافتن مراحل کارشناسی، فرایند تدوین آن آغاز شود.

وی از تدوین سند راهبری مناسب‌سازی اماکن این شهرستان برای تردد معلولان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این سند جایگاه هر یک از کمیته‌های اجرایی، حوزه وظایف و نیازهای واقعی جامعه معلولان در نظر گرفته می‌شود.

معاون ترافیک شهرداری شهرضا تأکید کرد: باید با حذف موازیکاری‌ها در مناسب‌سازی معابر، برای احقاق حقوق معلولان تلاش کنیم، البته پیش از این اقداماتی مانند مشخص کردن خط‌های عابر پیاده و آرام‌سازی سطح یک ویژه معلوان در شهر انجام شده است.

کوهی‌زاده با بیان اینکه فرهنگ ترافیکی و حمل و نقل شهروندان نقش قابل توجهی در کاهش تصادفات دارد، اظهار کرد: شهرداری شهرضا در کنار همه اقدامات اجرایی و فنی، دوره‌های آموزشی ویژه‌ای با موضوع آشنایی با قوانین ترافیکی برای گروه‌های مختلف شهروندان برگزار کرده که شمار این دوره‌ها در سال آینده افزایش می‌یابد.

تعیین رینگ ترافیکی و خط ویژه اتوبوس‌های شهری

وی از تعیین رینگ ترافیکی و خط ویژه اتوبوس‌های شهری شهرضا در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با ایجاد این مسیرها از تردد اتوبوس‌ها در شهر، به ویژه در مناطق پر تردد و شلوغ تا حد چشمگیری کاسته می‌شود که نقش مؤثری در کاهش آلودگی و ترافیک شهری دارد.

معاون ترافیک شهرداری شهرضا با اشاره به طرح تکمیل پایش تصویری شهر شهرضا، خاطرنشان کرد: فاز نخست نصب دوربین‌های سطح شهر انجام شده و در فاز دوم، جانمایی دوربین‌های نقاط مختلف و تجهیز اتاق مانیتورینگ انجام می‌شود.

کوهی‌زاده با اشاره به اصلاحات ترافیکی انجام شده برای افزایش ایمنی جاده دسترسی اسلام‌آباد، یادآور شد: باتوجه به اینکه بخشی از مسیر منتهی به ورودی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان می‌شود، آرام‌سازی سطح یک و دو، حذف تپه بعد از تقاطع غیرهمسطح و اصلاح راست‌گرد این جاده از سمت جاده دهاقان - بروجن، در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: تقاطع قسمت خروجی جاده اسلام‌آباد با ورودی دانشگاه‌ آزاد نیز از نقاطح حادثه‌خیزی بود که با نصب گل‌میخ و استوانه ارتجاعی، ایمن‌سازی شد.

معاون ترافیک شهرداری شهرضا با اشاره به اقدامات شهرداری شهرضا برای افزایش ایمنی شهروندان و مسافران در روزهای پایانی سال، اظهار کرد: ایمن سازی ورودی‌های شهر از سمت اصفهان و شیراز و انتهای بلوار جانبازان شروع شده و رنگ آمیزی ترافیکی جدول‌های کنار خیابان و نصب علائم هشدار در بلوار "امام خمینی(ره) " انجام می‌شود.

کوهی‌زاده یادآور شد: طرح استفاده از شن‌های رنگی در بلوار امام خمینی(ره)، باهدف ایمن‌سازی گذرگاه عابر پیاده و زیباسازی منظر شهری به صورت پایلوت اجرا شده است.

کد خبر 365901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.