۴۰ گام سلامتی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب

رییس اداره توسعه فرهنگ سلامت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان از برگزاری برنامه چهل گام سلامتی خبر داد و گفت: مخاطب هدف این برنامه گروه های دبستانی است.

فریناز تولائیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: چهل گام سلامتی همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ۴۰ مدرسه، بایدها و نبایدهای سلامتی را آموزش می‌دهد.

وی با بیان اینکه سعی شده برنامه‌ها در قالب نمایشی اجرا شود، ادامه داد: تمرکز این برنامه ها در مدارس محروم و به ویژه حاشیه‌نشین و دولتی خواهد بود چراکه ساکنان این مناطق دسترسی کمتری به امکانات دارند.

رییس اداره توسعه فرهنگ سلامت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با بیان اینکه فاز اول این برنامه از هشتم تا هفدهم بهمن ماه در ۲۰ مدرسه برگزار می شود، گفت: این برنامه به صورت مشترک بین آموزش و پرورش و اداره توسعه فرهنگ سلامت سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود که در آن اداره سلامت مجری برنامه و آموزش و پرورش مخاطب هدف برنامه‌ها خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس بازخوردی که از برنامه‌های قبلی گرفته شده به این نتیجه رسیدیم که گروه‌های سنی پایین‌تر آموزش‌پذیری بالاتری دارند و ماندگاری آموزش‌ها در آنها بیشتر است، تصریح کرد: در همین راستا به سراغ دانش‌آموزان مقطع دبستان رفته‌ایم چراکه آموزش های مرتبط با حوزه فرهنگ سلامت در این قشر بیشتر نهادینه می‌شود.

تولائیان اظهارکرد: تجربه ثابت کرده بزرگسالان با توجه به سبک زندگی که دارند، بعد از مدتی که از آموزش‌ها می گذرد به همان عادت‌های قبلی بر می‌گردند.

وی با تاکید بر اینکه تلاش می‌شود روزانه در دو مدرسه برنامه سلامت اجرا شود، گفت: البته در برخی مدارس که شیفت بعد از ظهر هم داشته باشند، تلاش می‌کنیم اجرای روزانه برنامه‌ها به سه برنامه افزایش پیدا کند؛ فاز دوم این برنامه بعد از ایام فاطمیه و در اسفندماه در ۲۰ مدرسه دیگر اجرا می‌شود.

کد خبر 365879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.