زنده نگهداشتن یاد شهدا موجب حفظ پایه های نظام می‌شود

خوانسار- فرماندار خوانسار گفت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا سبب حفظ پایه های نظام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، منصور کمالی امروز(دوشنبه) در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا سبب حفظ پایه های نظام می‌شود، اظهار کرد: شهدا برای حفظ نظام و تداوم و بقای انقلاب جان خود را نثار کردند امروز وظیفه ما است که برای نسل جوان راه این بزرگ مردان را تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه مسئولان در جلسات مربوط به ایثار و شهادت حضور یابند، گفت: ادارات و دستگاه‌ها می توانند وصیت نامه و خاطرات شهیدی که کارمند آن مجموعه بوده را گردآوری و به رشته تحریر درآورند و تحویل بنیاد شهید دهد.

فرماندار خوانسار با اشاره به جایگاه معنوی خانواده شهدا در جامعه، تأکید کرد: نسل امروز شناختی از شهدا و اهداف آنان ندارند که در این راستا باید با دعوت از خانواده شهدا در مدارس و دانشگاه‌ها و بیان خاطرات آنان فرهنگ ایثار و شهادت را بین دانش آموزان و دانشجویان ترویج دهیم.

وی با بیان این‌که پیگیر اعتبارت برای احداث باغ موزه شهدا هستیم، ادامه داد: تکریم خانواده ایثارگران در اولویت قرار دارد چراکه این کوچک‌ترین کاری است که می‌توانیم در مقابل از خودگذشتگی شهدا انجام دهیم.

فرماندار خوانسار با بیان اینکه ارزیابی مسئولان برعهده فرمانداری است و در صلاحیت هر شخصی نیست، افزود: انتقاد و مطالبه گری را می‌پذیریم اما تخریب و هنجارشکنی و انتشار اخبار کذب را پیگیر می‌شویم.

فرماندار خوانسار گفت: مسئولان در جهت کار و خدمت به مردم انتقاد و نقدپذیر باشند، خدمت کردن به جامعه و مردم مهم است، بسیاری از مشکلات که برای مردم به وجود آمده از سوء مدیریت‌ است و مهم تر اینکه انتقاد و مطالبه گری از مسئولان نشده است، تمام مشکلات به تحریم برنمی‌گردد.

پیام شهدا به مردم آزادگی است

در ادامه این مراسم مجتهدی، بخشدار مرکزی شهرستان خوانسار گفت: باید راهکاری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تدوین کنیم، شهدا پیام آزادی دادند یعنی اینکه اگر دین ندارید آزادمرد باشید.

وی افزود: در کلام و گفتار قاطعیت داشته باشیم، به گفته شهید مطهری با صدای شیپور جنگ مرد از نامرد مشخص می‌شود، شهدا مطیع قانون بودند و شهدا جان خود را برای نظام نثار کردند.

بخشدار مرکزی شهرستان خوانسار با بیان این‌که یک سوم جمعیت شهرستان خوانسار در روستاها ساکن هستند، گفت: از خانواده شهدا به عنوان شورای مشورتی استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 365872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.