نمایش قدرت مادورو برای مقابله با یارکشی از میان نظامیان

در حالی که «خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت ونزوئلا در پی یارکشی از میان سربازان است، «نیکولاس مادورو»، رییس جمهوری این کشور در رژه ارتش شرکت کرد تا نشان دهد همچنان از حمایت نظامیان برخوردار است.

به گزارش ایمنا، مادورو ۵۶ ساله در حالی که «ولادیمیر پادرینو» وزیر دفاع در کنارش ایستاد بود، از رژه و رزمایش نظامیان دیدن کرد. وی گفت که این رزمایش به دنیا نشان می دهد که دولت از حمایت ارتش برخوردار است و نیروهای مسلح آماده دفاع از کشور است.

مادورو در سخنانی در جمع نظامیان اظهار کرد: هیچ کسی به افراد ضعیف، بزدل و خائن احترام نمی گذارد. در این دنیا فقط افراد شجاع، جسور و قوی قابل احترام هستند. به ذهن هیچ کسی نباید خطور کند که می تواند روی این خاک مقدس قدم بگذارد. ونزوئلا خواهان صلح است.

رییس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد که ارتش از ۱۰ تا ۱۵ فوریه (۲۱ تا ۲۶ بهمن) رزمایش بزرگتری را برگزار خواهد کرد که «مهمترین رزمایش در تاریخ ونزوئلا» خواهد بود.

همزمان با نمایش قدرت ارتش، نیروهای دولتی نیز کارزاری اینترنتی با شعار «همیشه وفاداری، خیانت هرگز» به راه انداختند. مادورو روز یکشنبه اعلام کرد که کمپینی برای ایجاد شورش در ارتش به راه افتاده است و هر روزه هزاران پیام از طریق واتس آپ و سایر شبکه های اجتماعی از مبدا کلمبیا برای سربازان ونزوئلایی فرستاده می شود تا به مخالفان بپیوندند.

مادورو همچنین در مصاحبه ای با شبکه سی.ان.ان ترک، ضرب الاجل هشت روزه اتحادیه اروپا برای فراهم کردن مقدمات انتخابات جدید را رد کرد و گفت که گوایدو با معرفی خود به عنوان رییس جمهوری موقت، قانون اساسی ونزوئلا را نقض کرده است.

وی افزود: خوشبختانه ما به اروپا وابسته نیستیم. رهبران اروپا مقابل سیاست های دونالد ترامپ زانو زده اند. این در حالی است که خوان گوایدو در پیامی به نظامیان خواستار حمایت آنان از خود شده و درخواست کرد در زمانی که غیرنظامیان نسخه هایی از پیام وی را منتشر می کنند، آنها را سرکوب نکنند.

حامیان گوایدو اطلاعیه های وی را منتشر کردند که در آن آمده است سربازانی که از ارتش جدا می شوند و به براندازی دولت مادورو کمک می کنند، عفو می شوند.

گوایدو در مصاحبه ای با روزنامه آمریکایی واشنگتن پست اعلام کرد که وی در حال گفت وگو با ارتش و مقام های غیرنظامی است تا به وی در سرنگونی مادورو کمک کنند. وی افزود: این یک موضوع بسیار حساس است. ما با آنها جلساتی برگزار می کنیم.

منبع:ایرنا

کد خبر 365868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.