کسب مقام نخست هیئت بدنسازی بانوان در کشور

نایب رییس هیئت بدنسازی بانوان استان اصفهان گفت: تاکنون دو مسابقه کشوری مچ اندازی برگزار شده که تیم اعزامی موفق به کسب مقام دوم شده، همچنین هیئت بدنسازی استان اصفهان دو سال پیاپی است که در هیئت‌های بدنسازی کشور مقام نخست را به دست آورده.

مریم گلی باغ در گفت وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فعالیت‌های هیئت بدنسازی بانوان استان اصفهان از ابتدای سال 97 اظهار کرد: بانوان در ورزش بدنسازی فقط در دو شاخه آموزش و مچ اندازی می‌توانند فعالیت کنند که در زمینه آموزش، کلاس‌های مربی گری درجه سه برای نخستین بار به صورت عمومی و تخصصی از اول اسفندماه و دوره مربی گری درجه دو کلاس‌های عمومی برگزار شده اما متاسفانه کلاس‌های تخصصی برگزار نشده است.

وی با بیان اینکه تاکنون سمینارهای آموزشی برگزار شده که در بهمن ماه نیز سه سمینار دیگر خواهیم داشت، افزود: در زمینه مچ اندازی ماه رمضان مسابقات استانی را برگزار کردیم.

نایب رییس هیئت بدنسازی بانوان استان اصفهان با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده هیئت بدنسازی اضافه کرد: در مسابقات کشوری رده سنی بزرگسالان، جوانان و امید موفق به کسب مقام دوم شده‌ایم.

وی با بیان اینکه مچ اندازی لیگ ندارد و تنها در سطح باشگاهی برگزار می‌شود، تصریح کرد: تاکنون دو مسابقه کشوری مچ اندازی برگزار شده که تیم اعزامی موفق به کسب مقام دوم شده، همچنین هیئت بدنسازی استان اصفهان دو سال پیاپی است که در هیئت‌های بدنسازی کشور مقام نخست را به دست آورده.

گلی باغ با اشاره به تمرین‌های مچ اندازی اظهار کرد: شخصی که می‌خواهد برای مسابقات مچ اندازی آماده شود باید از لحاظ بدنی و توان دستی قوی باشد چراکه اگر از نظر عضلانی قوی نباشند دچار آسیب دیدگی می‌شود البته باید آموزش‌های خاصی نیز در این راستا دیده باشد تا برای مچ دستش مشکلی پیش نیاید.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه این ورزش چند سالی است که شناخته شده، برای راحتی ورزشکاران جدیدا بسیاری از باشگاه‌ها تمرینات خود را بر روی میز مچ اندازی انجام می‌دهند.

نایب رییس هیئت بدنسازی بانوان استان اصفهان با بیان اینکه استقبال خوبی از این رشته شده است، گفت: از شهرستان‌هایی چون نجف آباد ، زرین شهر و ... استقبال خوبی شده که خوشبختانه موفق به کسب مدال‌های مختلفی نیز شده‌اند.

وی تاکید کرد: در مسابقاتی که تاکنون برگزار کرده‌ایم حدود 180 نفر شرکت کرده‌اند، البته هنوز هم جای تبلیغ بیشتری برای این ورزش وجود دارد تا بتوانیم بهتر به همگان این ورزش را بشناسیم.

کد خبر 365863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.