توسعه مشارکت شهروندان در امتداد رویکرد کلان انقلاب اسلامی

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: توسعه مشارکت شهروندان و حضور آنها در دل تصمیمات مدیریت شهری، رویکرد و سیاست بزرگ شهرداری و شورای شهر اصفهان در امتداد مسیر رویکرد کلان انقلاب اسلامی است که از بطن مردم ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان حجتی شامگاه یکشنبه -هفتم بهمن ماه ۹۷- در برنامه تلویزیونی «اینجا اصفهان» که از شبکه پنج صدا و سیما پخش شد، اظهار کرد: خوشبختانه پخش برنامه «اینجا اصفهان» بار دیگر از سیمای اصفهان آغاز شد و این شروع یک رویکرد جدید است چراکه از سال گذشته هنگامی که تمرکز خود را بر روی کانال‌های ارتباطی با شهروندان معطوف کردیم، تصمیم گرفتیم برای این ارتباط به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که علاوه بر صدای مسئولان و خدمت گزاران مردم در شهرداری، صدای مردم را نیز بشنویم.

وی افزود: اعتقاد داریم یکی از ویژگی‌های شهر ارتباطی این است که مردم با یکدیگر گفت و گو کنند، مردم با شهرداری صحبت کنند و شهرداری نیز با مردم سخن بگوید؛ بی‌شک وقتی گفت و گو انجام شود، اگر مشکلی وجود داشته باشد می‌تواند مشکل را به راحتی رفع کرد و این گفت و گو شهر ارتباطی را استوار نگه می‌دارد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه باید به دنبال بهانههایی برای دیده شدن تلاشگران شهر باشیم، تصریح کرد: امروز در محور چهارباغ عباسی دیدیم که یک کارگر شریف در چاه سقوط کرده بود و امدادگران آتش‌نشانی در حال نجات این فرد حادثه دیده بودند، قطعاً این برنامه‌ها می‌تواند عاملی برای دیده شدن زحمت‌کشان و خادمان مردم در شهر باشد.

وی ادامه داد: وقتی در شهر باغبان گُل می‌کارد، شهروندان با دیدن آن شاد میشوند و همین موضوع دلیلی برای رویش و زندگی در شهر است، بنابراین باید امیدمان را افزایش دهیم تا شهری سرشار از نشاط و امید را توسعه دهیم.

«گفت و گو» راهکار مهم برای رفع مشکلات شهر

حجتی خاطرنشان کرد: شهری سرشار از فرصت‌ها داریم و اگر جایی ایرادی هم وجود دارد، باید با گفت و گو ایرادها را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه در شهرداری اصفهان تصمیم به توسعه گفت و گو گرفته‌ایم زیرا معتقدیم با گفت و گو می‌توان به نتایج خوبی دست پیدا کرد، گفت: خادمان مردم در مناطق مختلف شهرداری هر هفته در برنامه رادیویی اصفهان حضور یافته و به سؤالات مردم درباره منطقه خودشان پاسخ می‌دهند، همچنین شهردار اصفهان هر ماه دو مرتبه در برنامه رادیویی «شهروند پرسشگر، شهردار پاسخگو» پاسخگوی سؤالات شهروندان است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان تاکید کرد: وقتی گفت و گو را در شهر توسعه دادیم با مشارکت دو میلیون نفر شهروند اصفهانی می‌توان شهر را ارتقاء داد و به جهانیان عرضه کرد.

وی گفت: تاکنون سفرنامه‌های خوبی درباره اصفهان نوشته شده و در آنها شهر اصفهان به خوبی معرفی شده است، زیرا سفرنامه نویسان تصویر زیبایی از اصفهان داشتند، البته باید همه تلاش کنیم تا این تصویر زیبا ادامه پیدا کند.

حجتی با اشاره به حمایت ویژه مدیر کل صدا و سیما برای پخش دور جدید برنامه «اینجا اصفهان» افزود: این برنامه می‌تواند پل ارتباطی شهرداری و مردم را تقویت کند، البته در برنامه اینجا اصفهان دوست داریم مسئولان و خدمتگزاران شهر گزارش خدمات خود را به شهروندان ارایه کنند و در عین حال شنونده صدای مردم نیز باشند تا در مجموع این گفت و گو و پرسشگری به نقاط بهتری در شهر دست یابیم.

وی تصریح کرد: انتقادات و پیشنهادات مردم از طریق سیمای اصفهان بیشتر قابل انعکاس است و به واسطه آن اتفاقات بهتری در شهر رقم خواهد خورد.

استفاده از ابزارهای جدید ارتباطی در سال ۹۸

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان در پاسخ به این سؤال که «روابط عمومی شهرداری اصفهان چقدر توانسته در برقراری ارتباط، خلاقیت داشته باشد و این خلاقیت‌ها در سال ۹۸ چقدر گسترش پیدا می‌کند؟»، گفت: در سال ۹۸ تصمیم داریم با توجه به اینکه امروز در فضای فناوری اطلاعات، توسعه به صورت روزانه و با استفاده از ابزارهای ارتباطی متنوع صورت می‌گیرد و مردم اصفهان نیز استقبال خوبی از آن داشتهاند، در سال آینده به سمت ابزارهای جدید که بیشتر مورد علاقه مردم است، حرکت می‌کنیم،  البته این ابزارها باید تعاملی باشد.

وی تاکید کرد: وقتی میگوییم مردم با مسئولان و مسئولان با مردم صحبت کنند، نتیجه آن تعامل‌های سازنده خواهد بود؛ به عنوان مثال یکی از شهروندان در پیامک خود به برنامه اینجا اصفهان دغدغه فضای سبز شهر را مطرح کرده که اگر مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در این برنامه حضور پیدا کند، در این باره با شهروندان سخن خواهد گفت و بیان می‌کند که شهر اصفهان اقلیم ویژه و شرایط آبی خاص دارد و شهرداری به سمت گونه‌های مقاوم و پایدار به شرایط کم آبی رفته تا شهر سازگار با وضعیت اقلیم و آب و هوا  سبز بماند.

حجتی گفت: با حضور مسئولان و مدیران شهری در برنامه اینجا اصفهان و پاسخگویی به سؤالات شهروندان، تعامل خوبی بین مردم و مسئولان به وجود آمده و زمینه ساز ایجاد تفاهم خواهد بود.

مشارکت شهروندان اصفهانی در عالی‌ترین سطح

وی در پاسخ به این سؤال که «با توجه به اینکه در طول چهل سال پیروزی انقلاب اسلامی، مردم شهر اصفهان نقش کلیدی در عرصه‌های مختلف داشته‌اند، چقدر می‌توانیم مردم را در پروژه‌ها و برنامه «اصفهان ۱۴۰۴» دخیل کنیم؟»، اظهارکرد: توسعه مشارکت شهروندان و حضور آنها در دل تصمیمات مدیریت شهری، رویکرد و سیاست بزرگ شهرداری و شورای شهر اصفهان در امتداد مسیر رویکرد کلان انقلاب اسلامی است که از بطن مردم ایجاد شد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان ادامه داد: قرار است مشارکت مردم را در عالی‌ترین سطوح داشته باشیم، از این رو برنامه جامع شهر اصفهان با رویکرد نو در مدیریت جدید شهری با مشارکت مردم تهیه می‌شود و اصفهان اولین شهر کشور است که برنامه جامع خود را با کمک مردم تدوین می‌کند که این اتفاق عالی‌ترین سطح مشارکت شهروندان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان راه‌های ارتباطی زیادی را برای شنیدن صدای شهروندان و پیگیری مشکلات آنها در نظر گرفته است، خاطرنشان کرد: یکی از راه‌ها سامانه تلفنی ۱۳۷ شهرداری اصفهان است که به محض تماس شهروندان، مشکلات را پیگیری و نتیجه را به اطلاع شهروندان می رساند.

رویدادهای بزرگ در ۱۵ منطقه شهر برای  ۴۰ سالگی انقلاب

حجتی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر برنامه‌های شهرداری اصفهان در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: روز پنجشنبه هفته جاری معاون فرهنگی شهردار اصفهان مهمان برنامه اینجا اصفهان خواهد بود و ویژه برنامه‌های دهه فجر را اطلاع رسانی می‌کند، اما در مجموع باید گفت امسال در دهه فجر انقلاب در ۱۵ منطقه شهر اصفهان رویدادهای خوبی رقم خواهد خورد.

وی در پاسخ به سؤال مجری برنامه که «شهرداری اصفهان برای حمایت از هنرمندان شهر چه اقداماتی در نظر دارد و امور بین‌الملل چقدر تلاش می‌کند تا هنر از محله‌های شهر اصفهان به دنیا انعکاس پیدا کند؟»، اظهار کرد: امور بین‌الملل شهرداری اصفهان یک راه ارتباطی است، وقتی از خواهرخوانده‌ها صحبت میکنیم، بدان معنا است که اداره امور بین‌الملل نقش واسطه را بازی کند، یعنی هنرمند ما را به هنرمند شهر خواهرخوانده متصل کند، سرمایه گذار برای سرمایه‌گذاری از  شهرهای خواهر خوانده به شهر اصفهان ورود پیدا کند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان تاکید کرد: شهرداری اصفهان همواره تلاش کرده در برنامه‌های هنری مختلف مشارکت داشته باشد که نمونه بارز آن مشارکت در برگزاری نمایشگاه عکس World Press Photo" بود که تا هشتم بهمن ماه سال جاری در موزه هنرهای معاصر برپا است.

تاکید بر حمایت از هنرمندان و جوانان خلاق در شهر

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان سعی می‌کند تا در تمام باکس‌های اطلاعرسانی در شبکه اصفهان، رادیو اصفهان و خبرگزاری ایمنا هنرمندان شهر را به خوبی معرفی کند تا به واسطه این برنامه‌ها بتوانند اتفاقات خوبی را رقم بزند، گفت: هنرمندان جوان و مستعد شهر فرصت‌های خوبی پیش رو دارند که می‌توانند انها را شکوفا کنند، البته رسانه‌ها در این راستا می‌توانند کمک زیادی داشته باشند.

حجتی خاطرنشان کرد: در مرکز خلاقیت‌ها و معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان برای حمایت از هنرمندان در ابعاد مختلف از جمله نمایش در قالب موزه‌ها و حمایت از استارتاپ ها، تلاش کرده و باز هم سعی می‌کنیم یاور هنرمندان و جوانان خلاق و استارتاپ‌های خوب اصفهان باشیم.

کد خبر 365858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.