مشکل استخدامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان رفع می‌شود

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دولت موظف شده است طبق اساسنامه دانشگاه و مصوبات قانونی به ویژه آنچه در دفترچه پذیرش دانشگاه قید شده، عمل کند.

به گزارش ایمنا، سید حمایت میرزاده با اشاره به نشست امروز(یکشنبه ۷ بهمن‌‍ماه) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: در نشست امروز، مهم‌ترین بحث به موضوع وضعیت استخدامی دانشجویان تربیت معلم که این روزها محل مناقشه قرار گرفته بود، تعلق داشت البته که این وضعیت طبق بخشنامه اخیر وزارت آموزش و پرورش برای دانشجویان ایجاد شده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: پس از بحث و گفت‌وگو در این باره، دولت موظف شد طبق اساسنامه دانشگاه و مصوبات قانونی به ویژه آنچه در دفترچه پذیرش دانشگاه قید شده، عمل و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان را به صورت آزمایشی رسمی جذب کند.

وی اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش نباید نامه سازمان امور اداری و استخدامی را که بر خلاف قانون بود را به دانشگاه فرهنگیان ابلاغ می‎کرد و این اقدام خلاف قانون محسوب می‌شد.

جذب سالانه ۳۰ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان

میرزاده اضافه کرد: در حوزه کمبود معلم نیز فعالیت‌‎های دانشگاه فرهنگیان بسیار امیدوارکننده است و در حال حاضر این دانشگاه بیش از ۷۰ هزار دانشجو داشته و برنامه دارد که سالانه نیز ۳۰ هزار دانشجو جذب کنند که با این حساب نگرانی‌های مربوط به کمبود معلم در کشور بر طرف خواهد شد.

وی یادآور شد: در بخش دوم نشست امروز نیز رئیس جهاد دانشگاهی و معاونانش به ارائه گزارش درباره فعالیت‎‌های خود به ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی پرداختند که منجر به تولید و خودکفایی در حوزه‌های مختلف شده است که این گزارش نیز بسیار امیدوارکننده بود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: اعضای کمیسیون نیز اعلام آمادگی کردند که از هر گونه طرحی برای پیشرفت که به حوزه اشتغال و بازار کار وارد می‌شود، حمایت کنند.

کد خبر 365855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.