سهم پروژه‌های مشارکتی در بودجه ۹۸ افزایش یافت

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید تمام مناطق به جای خام فروشی به سمت تعریف پروژه‌های مشارکتی حرکت کنند تا علاوه بر افزایش منابع درآمدی از ظرفیت این پروژه‌ها برای ارتقای کمی و کیفی شهر بهره ببرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیرین طغیانی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در شصت و پنجمین نشست علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به نقش پروژه‌های مشارکتی در بودجه سال آینده اظهار کرد: در الگوی پروژه‌ھای مشارکتی با وجود آنکه نسبت به سال گذشته در بودجه امسال افزایش قابل توجهی را شاهد بوده و میزان آن از یک درصد به سه درصد رسیده است اما همچنان پروژه‌های مشارکتی سھم کم رنگی را در بودجه به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: باید تمام مناطق به جای خام فروشی به سمت تعریف پروژه‌های مشارکتی حرکت کنند تا علاوه بر افزایش منابع درآمدی از ظرفیت این پروژه‌ها برای ارتقای کمی و کیفی شهر بهره ببرند.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم تغییر چشم‌انداز پروژه‌های مشارکتی از مسکونی به سایر خدمات و کاربری‌ها تصریح کرد: در این مسیر باید نسبت به ارتقای کیفیت پروژه‌ها دقت بیشتری شود تا به دلیل منسوب بودن آن‌ها به شهرداری در ساخت، نما و منظر به شھر آسیب نزده و باعث فرھنگ سازی غلط در زمینه ساخت و ساز نشود.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ سهم پروژه‌های عمرانی که گاهی بدون تصویب طرح، به عنوان یک ردیف در بودجه قلمداد شده و به نوعی باعث آسیب‌های مخرب در بودجه می‌شوند کاهش یافته‌است.

طغیانی خاطرنشان کرد: سازمان قطار شھری برای تصویب طرح معماری ایستگاه‌ھای شهری باید به دور از موازی کاری با استفاده از ظرفیت‌های شورای سیاستگزاری و تصویب طرح‌های معاونت معماری و شهرسازی با بررسی تخصصی‌تری که توسط این شورا انجام می‌گیرد کیفیت طراحی ایستگاه‌های مترو را افزایش دهد.

کد خبر 365811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.