اصلاح و نوسازی ۹۰۰ هزار هکتار باغات کشور و توسعه گلخانه‌ها

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برنامه اصلاح و نوسازی و جایگزینی ۹۰۰ هزار هکتار باغات کشور، فرصت مناسبی برای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور به منظور اشتغال‌ و درآمدزایی است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی طهماسبی اظهار کرد: هر ۳۰ سال یک بار باغات کشور باید نوسازی شود و از این رو، فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در زمینه نهاده ها، نهال ها، پیوندک ها و غیره وجود دارد و نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور می تواند در این حوزه، برای اعضا و دانش آموختگان خود کسب و کار ایجاد کند.

از سال ۹۹ کشت خیار و فلفل در فضای باز محدود خواهد شد

وی گلخانه‌ها را از دیگر زمینه‌های اشتغال‌زا برای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی عنوان و اظهار کرد: گلخانه‌ها، ظرفیت های کشور برای کسب و کار هستند به ویژه که طبق دستور وزیر جهاد کشاورزی از سال ۱۳۹۹ کشت خیار و فلفل در فضای باز محدود خواهد شد و کشت این محصولات باید در محیط های گلخانه ای و بسته انجام شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گیاهان دارویی و توسعه باغات در اراضی شیبدار و همچنین گلخانه های کوچک مقیاس و استارت آپ ها را از دیگر زمینه های فعالیت و درآمدزایی برای دانش آموختگان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور دانست.

طهماسبی با اشاره به این که یکی از نمونه های کشاورزی موفق به تولید ۳۱ کیلوگرم زعفران در هر هکتار شده، تصریح کرد: این در حالی است که متوسط عملکرد تولید زعفران در کشور ۳.۷ تا چهار کیلوگرم در هر هکتار است و اگر سازمان نظارم مهندسی چگونگی دستیابی به عملکرد بالا را کشف کند کمک بزرگی به بخش کشاورزی کرده است.

وی افزود: نظام مهندسی کشاورزی کشور باید دانش و ابزار جدید را به محیط های کشاورزی معرفی و منتقل و از این طریق به افزایش بهره وری و عملکرد کمک کند.

طهماسبی با بیان این که از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار باغات کشور بیش از ۲۲ میلیون تن محصول تولید می شود، گفت: عملکرد تولید و ارزش افزوده در حوزه باغبانی باید افزایش یابد. همچنین سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور باید در زمینه صدور خدمات کشاورزی به خارج از کشور فعال‌تر شود برای این کار برنامه داشته باشد.

کد خبر 365800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.