بر سر تضییع منافع شهر و شهرداری با کسی عقد اخوت نبسته‌ایم

رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کسانی که با قلم زنی‌های مخربانه قصد ناامید کردن مردم و اتلاف سرمایه‌های شهر را دارند باید بدانند ما بر سر تضییع منافع شهر و شهرداری و صرفه و صلاح شهر با کسی عقد اخوت نبسته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر احمد زندآور پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نطق میان دستور خود در شصت و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه امروز با توجه به افزایش جمعیت شهری مسئولیت شهروندان دو چندان شده است، اظهار کرد: بر این اساس نمی‌توان تنها به شهرداری دید خدماتی داشت و باید نگاه‌های تازهتری به این سازمان داشت.

وی توجه به تعالی سازمانی را ضروری دانست و ادامه داد: با رسیدن به تعالی سازمانی و عارضه یابی در سازمان می‌توان به نقشهراه برای رسیدن به نقطه مطلوب دست یافت.

رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای شهر اصفهان با بیان اینکه با وجود سادگی مدل تعالی سازمانی، پیاده‌سازی آن مشکلاتی را در برخواهد داشت، افزود: برای رفع این مشکلات نیازمند همکاری معاونان و مدیران بخشهای مختلف هستیم.

وی تاکید کرد: با ایجاد چارچوب اصولی مشخص در سازمان در صورت تغییر مدیران می‌توان مانع برخوردهای سلیقهای مدیران و تغییر فرایندها بعد از تغییرات شد.

زندآور ضمن تشکر از شهرداری اصفهان به دلیل ورود به موضوع جایزه تعالی سازمانی افزود: طی هفته گذشته شاهد حضور ارزیابان در اصفهان و برگزاری جلسات بررسی و مستندات مرتبط با مباحث مدیریت شهری بودیم که نتایج این ارزیابی‌ها  نقاط ضعف و قوت شهرداری را مشخص و راه‌ حلهای بهبود وضع موجود را در دستور کار قرار داد.

وی ادامه داد: با اجرای طرح تعالی سازمانی در راستای ایجاد انگیزش، به حداقل رساندن دوباره‌کاریها، نوآوری در مدیریت شهری، پیشرفت کاری و رضایت شغلی پرسنل گام اساسی برداشته شود  و حتی ممکن است برای رسیدن به شرایط مطلوب پیشنهاداتی در خصوص چارت و ساختار تشکیلاتی و همچنین جابه‌جایی برخی مدیران بی تفاوت هم ارایه شود تا این ارزیابی که شروع کننده یک راه مفید برای رشد پیشرفت شهر است با بالاترین توان ادامه مسیر دهد.

رییس کمسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای شهر اصفهان با بیان اینکه توسعه و ایجاد شفافیت در همه امور و ارکان تصمیم‌گیری،  مدیریت اجرایی و عملیاتی و در حوزه نظارتی برای حکمرانی خوب شهری امری ضروری است، افزود: اگر می‌خواهیم به شفافیت برسیم باید انتقاد همراه با آگاهی انجام داده و انصاف را نیز رعایت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه معنای انتقاد بیان نقاط ضعف یک مجموعه نیست اضافه کرد: منتقد کسی است که نقاط مثبت و منفی را در کنار یکدیگر ببیند و توان خود را در راستای ارایه راهکارها به منظور رفع مشکلات و چالش‌های شهری بکار گیرد.

زندآور با بیان اینکه امروز دستانی در کار است که انتقادات را صرفاً در حوزه مدیریت شهری با روش‌های نادرست و ناشیانه و به منظور خدشهدار کردن مجموعه مدیریت شهری مطرح می‌کند ادامه داد: جنگ روانی ایجاد شده در این زمینه ریشه در از دست دادن پایگاه‌های قدرت و ثروت از سوی برخی افراد پشت پرده دارد و در این مسیر افرادی اهداف خود را دنبال میکنند.

وی با بیان اینکه اولین هدف این افراد بازگرداندن آرامش به نیروهای خود و کمپ شکست خورده خود و حفظ انسجام درونی است، تصریح کرد: تخریب اراده و توانمندی‌های مدیریت شهری جدید، تلاش برای ناامید کردن مردم از رأیی که به مدیریت شهری جدید داده و محروم ساختن مدیریت شهری از پشتیبانی رای دهندگان هم‌چنین تلاش برای ایجاد شکاف میان نسل جدید و قدیم مدیریت شهری و ایجاد بی اعتمادی بین آنها از دیگر اهداف این افراد است.

رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای شهر اصفهان اظهار کرد: این روزها شاهد حجم انتقادات بدون سند و پشتوانه علمی در دور جدید مدیریت شهری هستیم که بدون در نظر گرفتن آنچه که شهردار اصفهان تحویل گرفته است و بودجه‌ای که اداره کلانشهر اصفهان می طلبد و چالش‌هایی که در این زمینه پیش روی شهرداری است عنوان میشود و باید توجه داشت که همه این انتقادات ناشی از ناتوانی این افراد در رسیدن به اهدافشان است.

وی تصریح کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره پنجم مجموعه فعالیت‌ها و تلاشهای کارکنان مجموعه عظیم شهرداری اصفهان را به صورت شفاف و در قالب یک اتاق شیشه‌ای قرار داده و کسانی که با قلم زنی‌های مخربانه قصد ناامید کردن مردم و اتلاف سرمایه‌های شهر را دارند باید بدانند ما بر سر تضییع منافع شهر و شهرداری و صرفه و صلاح شهر با کسی عقد اخوت نبستهایم.

کد خبر 365780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.