جمع‌آوری پسماندهای ۱۵ ساله خیابان بعثت

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد زباله‌کش‌ها و جاروهای مورد استفاده در شهر اصفهان در اختیار این سازمان و ۴۰ درصد دیگر از طریق بخش خصوصی در حال انجام است که قبلا، این نسبت ۵۰ به ۵۰ بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، حسن نظام زاده با بیان اینکه سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان با ۱۱۰ دستگاه خودرو عمرانی شامل لودر، گریدر، ماشین آلات نیمه سنگین و سنگین، خدمات مورد نیاز مناطق و سازمان‌های وابسته را انجام می‌دهد، اظهار کرد: نیروهای این سازمان به صورت ۲۴ ساعته در زمان حوادث غیرمترقبه به مدیریت بحران کمک خواهند کرد؛ اگر حریقی گسترده در سطح شهر رخ دهد، بدون حضور ماشین آلات سازمان خدمات موتوری امدادرسانی به کندی انجام می شود،

وی ادامه داد: در فصل تابستان نیز نجات فضای سبز شهر با کمک حدود ۴۷ دستگاه ماشین آلات تانکر حمل آب این سازمان انجام شد؛ این سازمان علاوه بر استفاده از ۴۷ دستگاه تانکر به صورت سیار و ثابت از کمک بخش خصوصی نیز در قالب ۲۰ دستگاه تانکر جهت آبیاری فضای سبز استفاده کرده است.

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان با بیان اینکه در فصل زمستان نیز از دو دستگاه نمک پاش ۱۰ چرخ برای نمک‌پاشی یخبندان‌های شهر استفاده می‌شود، اظهار کرد: در صورت آبگرفتگی معابر شهری بر اثر باران نیز آب از سطح خیابان‌ها جمع آوری و به فضای سبز سطح شهر منتقل می‌شود؛ همچنین دو دستگاه پمپ شش اینچی در زمان ترکیدگی لوله‌های آب در سطح شهر، نسبت به جمع آوری آب اقدام کرده و از رها شدن آب در خیابان‌ها جلوگیری می‌کند.

جمع آوری برگ‌های پاییزی با ۴۰ خودروی زباله‌کش

نظام زاده افزود: خودروهای ویژه جمع آوری زباله که معمولا شب‌ها مشغول خدمت رسانی هستند، در فصل پاییز در طول روز نیز اقدام به جمع آوری برگ درختان کرده و برای تبدیل به کود به سازمان پارکها تحویل می‌دهند.

وی با بیان اینکه جمع آوری برگ های پاییزی با بیش از ۴۰ خودروی زباله‌کش در شهر اصفهان صورت گرفته است، گفت: همه برگ‌های پاییزی شهر اصفهان بعد از فصل پاییز جمع آوری شده است، برگ‌های زرد رنگ پارک ناژوان نیز همزمان با آغاز فصل زمستان و عدم تردد شهروندان در آن منطقه جمع آوری شد.

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان ادامه داد: در دوره های قبلی سازمان خدمات موتوری فقط امور مرتبط با مناطق را انجام می‌داد، اما از اواسط تابستان سال جاری خدماتی مانند خاکریزی و حمل آسفالت را هم در دستور کار خود قرار داده است که به طور مثال هم اکنون خاکریزی بلوار فرزانگان از سوی این سازمان در حال انجام است.

نخاله‌های انباشته در خیابان بعثت اصفهان بعد از ۱۵ سال جمع آوری می‌شود

وی با اشاره به اینکه قبلا حمل نخاله‌های انباشته در سطح شهر توسط پیمانکاران انجام می‌شد، اما با افزایش تعرفه‌های حمل از سوی بخش خصوصی، سازمان خدمات موتوری به صورت شیفت بندی با تجهیزاتی که در اختیار دارد این اقدامات را انجام می دهد، ادامه داد: در حال حاضر نیز جمع آوری نخاله های ساختمانی از زمینی در خیابان کاوه با ۱۶۰۰ سرویس از جمله اقدامات سازمان در این راستا بوده است.

نظام زاده افزود: همچنین نخاله‌های جنب جمعه بازار خیابان بعثت در دولت آباد نیز که طی ۱۵ سال انباشته شده بود با شش هزار سرویس از سوی سازمان خدمات موتوری در حال جمع آوری است تا شهروندان این منطقه بتوانند به راحتی از این بازار استفاده کرده و این مکان زیبایی خود را داشته باشد؛ با این کار علاوه بر این که چهره نامطلوب آن محل بهبود می‌یابد، افزایش بهداشت محیط و تسهیل عبور و مرور خودروها نیز فراهم می‌شود.

وی در مورد پرداخت بدهی سازمان خدمات موتوری به پیمانکاران نیز گفت: تاکنون نیمی از بدهی سازمان به پیمانکاران پرداخت شده است با وجود اینکه امسال در دو نوبت تعرفه‌های حمل و نقل در بخش خصوصی افزایش یافت، پیمانکاران شهرداری با همان تعرفه مندرج در قرارداد با سازمان همکاری می‌کنند.

۱۰ میلیارد تومان صرف خرید ماشین آلات جدید خواهد شد

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان با بیان اینکه نوسازی ناوگان خدمات موتوری شهر اصفهان در پیشنهاد بودجه سال ۹۸ لحاظ شده است، افزود: بودجه پیشنهادی ما که در شورای سازمان نیز تصویب شده، ۵۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که در صورت موافقت، از این میزان ۱۰ میلیارد تومان صرف خرید ماشین‌آلات جدید خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه عمر ناوگان خودروهای زباله کش بیش از ۱۱ سال و خودروهای سنگین و نیمه سنگین ۲۵ سال است، نوسازی این خودروها جزء اولویت‌های سازمان در سال جاری و سال آینده است.

نظام زاده با بیان اینکه در اصلاح بودجه سال ۹۷ نیز پیشنهاد اختصاص سه میلیارد تومان برای خرید تجهیزات جدید را ارائه کردیم، اظهار کرد: نوسازی ناوگان این سازمان در کاهش آلودگی هوا و نیز کاهش هزینه تعمیرات تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.

وی در مورد تامین سوخت خودروهای خدمات موتوری شهرداری اصفهان افزود: تاکنون در تامین سوخت مشکلی نداشته‌ایم و همکاری شرکت نفت با ما مناسب بوده است.

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان با بیان اینکه با تخصیص بودجه نوسازی به سازمان در سال آتی، دستگاه‌های فرسوده به مزایده گذاشته می‌شود و دیگر در چرخه حمل و نقل از آنها استفاده نخواهد شد، اضافه کرد: بودجه سال جاری ۴۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است که تاکنون در جذب آن با مشکل خاصی مواجه نبوده ایم.

وی با بیان اینکه پرداخت حقوق پرسنل خدمات موتوری به موقع پرداخت می‌شود، گفت: انتظار ما از مدیریت شهری شناسایی دغدغه‌های این سازمان و لحاظ کردن آن در تصمیم‌گیری‌ها است.

کد خبر 365778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.