تشکیل کارگروه حقابه در وزارت نیرو

وزیر نیرو از تشکیل کارگروهی در خصوص موضوع حقابه در وزارت نیرو خبر داد و گفت: این کارگروه وظیفه بررسی کلیه اطلاعات مستند و قانونی در زمینه حقابه ها را بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، رضا اردکانیان در جریان بررسی طرح سوال شکور پورحسین شقلان، نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار درباره موضوع حقابه خاطرنشان کرد: موضوعی که در سوال به آن اشاره شده بسیار مهم است چرا که به مسئله مدیریت آب کشور اشاره دارد.

وزیر نیرو تصریح کرد: در خصوص نحوه هزینه کرد درآمدهای ناشی از منابع مالی تخصیص یافته از صندوق توسعه ملی در طرح های مهار آب های مرزی گزارشات دوره‌ای منظمی به سازمان برنامه و بودجه و مراجع رسمی کشور در این خصوص ارائه می شود و بنده هر هفته ساعاتی را در جلسه خاص این طرح به نظارت درباره اجرای این طرح ها اختصاص می دهم.

اردکانیان ادامه داد: در حال حاضر اقدامات براساس برنامه ریزی های چهار ساله، احداث زیرساخت های لازم مشتمل بر ۱۴۰ کیلومتر تونل انتقال آب، طراحی و ساخت و نصب تجهیزات ۱۴۲ واحد ایستگاه پمپاژ اصلی، یک هزار کیلومتر سامانه انتقال آب برای تامین آب کشاورزی و طرح های متعددی در این راستا به بهره برداری رسیده که به مناسبت ایام بزرگداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی مطابق برنامه ها به بهره برداری خواهد رسید و زمینه اشتغال ۳۰۰ هزار نفر در دوره ساخت و بهره برداری از این پروژه ها فراهم شده است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم یادآور شد: همچنین در زمینه توسعه بهره مندی شهرها و روستاهای مرزی سعی شده از حقابه های قانونی جمهوری اسلامی صیانت و در جهت تامین آب شرب از آن ها اقدام شود.

اردکانیان ادامه داد: در خصوص موضوع حقابه ها کارگروهی در وزارت نیرو فعال شده که مبانی قانونی و کلیه اطلاعات مستند در این زمینه را گردآوری می کند و توجهاتی که نمایندگان در این حوزه دارند موجب تسریع در اقدامات کارگروه شده است.

کد خبر 365772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.