بازی مقابل سپاهان غیرقابل پیش‌بینی است

سرمربی تیم هندبال ذوب آهن گفت: متاسفانه سالیان سال است که هیچ هماهنگی میان تیم‌ها و داورها انجام نمی‌شود و نتیجه آن افزایش اعتراض‌ها و برخوردها است.

کیوان صادقی، سرمربی تیم هندبال ذوب آهن در گفت و گو با خبر نگار ایمنا در خصوص بازی در مقابل تیم هندبال فولاد مبارکه سپاهان در سی و یکمین دوره لیگ برتر هندبال کشور اظهار کرد: شرایط تیم خوب است و مصدوم نداریم. تیم نسبت به ابتدای لیگ از هماهنگی و شرایط  آمادگی جسمانی بهتری برخوردار است.

وی افزود: بازی های  لیگ امسال طوری است که اشتباه هر تیمی بیشتر باشد بازی را از دست می‌دهد. بازی با تیم فولاد مبارکه سپاهان بازی حساسی است و در این بازی هر تیمی که اشتباهات کمتری انجام دهد پیروز می‌شود. اکنون هر دو تیم نسبت به هم حساسیت دارند.

سرمربی تیم هندبال ذوب آهن در خصوص پیشبینی رقابت این دو تیم با اشاره به فاصله کم امتیاز هر دو تیم، گفت: شرایط روحی و روانی بازیکنان در زمین، شرایط داوری، جو سالن و ... از عواملی است که می‌تواند روی نتیجه تاثیر بگذارد. پیش‌بینی این دیدار بسیار دشوار است. هر مربی می‌خواهد در روز مسابقه بهترین بهره‌وری را داشته باشد. امیدوارم در این مسابقه پیروز باشیم.

صادقی در خصوص داوری در سی و یکمین دوره لیگ برتر هندبال کشور تصریح کرد: تا کنون در خصوص داوری در هندبال سخنی نگفتم اما در مسابقه با نیروی زمینی کازرون داور ما را اذیت کرد. قرار است ویدئو این بازی را برای فدراسیون بفرستیم. داور باید طبق روال قوانین سوت بزند و اگر داوری بخواهد بازی را به شکل دلخواه خود در آورد مربیان با تجربه متوجه می‌شوند. اینکه داور بخواهد از روی قرض سوت بزند و هیچ نظارتی بر کار او نباشد یک مشکل است.

وی افزود: از طرف دیگر بازیکنان و مربیان باید جوی ایجاد کنیم که داور با آرامش خاطر به کارش بپردازد و نباید بخاطر پیروزی دست به هرکاری بزنیم. اگر من به عنوان یک مربی از دقایق ابتدایی بازی شروع به برهم زدن نظم بازی و شلوغ کردن کنم این جو به صورت ناخودآگاه بر روی داور تاثیر می‌گذارد.

سرمربی تیم هندبال ذوب آهن گفت: باید کاری کنیم که جو حاکم در زمین به داور احساس آرامش بدهد، نباید بخاطر یک برد دست به هزاران جنایت بزنیم. باید بدانیم که همه ما برای توسعه این ورزش در حال تلاش هستیم و باید بپذیریم که اشتباه داوری بخشی از  ورزش و ممکن است که به وجود بیایید، اما اگر داوری به عمد بخواهد نتیجه بازی را بر هم بزند فدراسیون باید با این مسائل برخورد جدی کند.

صادقی تصریح کرد: متاسفانه در هندبال ما جو به شکلی است که داور و مربی بر خلاف هم هستند و این مسئله به ضرر هندبال تمام می‌شود. همه باید دست به دست هم دهیم و برای پیشرفت این رشته تلاش کنیم. فدراسیون هندبال باید در این زمینه تلاش کند و برنامه ها، جلسات و سمینار هایی در این زمینه برگزار کند اگر وظیفه هرکسی روشن‌تر باشد کارمان بهبود می‌یابد.

وی افزود: اگر همه به کار یکدیگر احترام بگذاریم و مربی به سوت داور و داوران به نظر و کار مربیان احترام بگذارند هندبال پیشرفت می‌کند. متاسفانه سالیان سال است که هیچ هماهنگی میان تیم ها و داور ها انجام نمی‌شود و نتیجه این امر این است که اعتراض ها  و برخورد ها افزایش یافته است.

به گزارش ایمنا، تیم هندبال آقایان ذوب آهن روز جمعه میزبان تیم فولادمبارکه سپاهان است.

کد خبر 365771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.