آمار دقیق اتباع خارجی شهر اصفهان اعلام شود

رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای شهر اصفهان گفت: ضروری است آمار دقیقی از اتباع خارجی ساکن در شهر اصفهان ارایه شود تا بتوان برنامه‌ریزی بهتری در این زمینه انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لایحه بهای خدمات مورد ارائه به اتباع افغانی ساکن در اصفهان برای سال ۱۳۹۸ ضمن اعلام نظریات کمیسیون‌های اقتصادی و امور اجتماعی و محیط زیست در شصت و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان مورد بررسی قرار گرفت.

کوروش محمدی، رییس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان در این زمینه اظهار کرد: شورای شهر نظر به افزایش میزان این عوارض داشت اما با توجه به رایزنی با استانداری اصفهان شورای شهر نظر امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری را تصویب کرد.

وی ادامه داد: مبنای این نرخ حفظ و احترام به شرایط قانونی است زیرا اگر این نرخ افزایش یابد ممکن است اتباع نسبت به ثبت نام اقدام نکرده و با تردد غیر قانونی خود تبعات سیاسی و اجتماعی را ایجاد کنند.

همچنین فتح‌الله معین، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این بخش با بیان اینکه عوارض دریافتی از اتباع خارجی به حساب شهرداری واریز میشود اظهار کرد:حدود ۳۰ درصد از این هزینه به استانداری پرداخت و مابقی برای شهر هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: شهرداری در خصوص ارایه خدمات به اتباع در هیچ کجا تصمیم‌گیر نیست.

امیراحمد زندآور، رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای شهر اصفهان نیز در این بخش گفت: ضروری است آمار دقیقی از اتباع بیگانه ساکن در شهر اصفهان جمع آوری شود تا برنامه ریزی بهتری را داشته باشیم.

نادر آخوندی، مدیرامور درآمد شهرداری اصفهان نیز در این خصوص با بیان اینکه هر ساله به صورت متوسط سه میلیارد تومان از سوی اتباع خارجی اصفهان عوارض پرداخت می‌شود اظهار کرد: به طور میانگین میتوان گفت ۵۰ هزار تبعه خارجی در اصفهان عوارض پرداخت می کنند.

وی با بیان اینکه هیچ آمار درستی در خصوص تعداد اتباع خارجی در شهر و استان اصفهان وجود ندارد اضافه کرد: آمارهای اعلامی متفاوت و خیلی زیاد است. بیشترین پذیرش اتباع خارجی در کشور در استان اصفهان است که بخش زیادی از این افراد غیرمجاز هستند.

مدیرامور درآمد شهرداری اصفهان تصریح کرد: ما به دنبال به دست آوردن آمار دقیقی از اتباع خارجی ساکن در شهر اصفهان هستیم، نمی‌توانیم آنها را فقیرتر کنیم چون تبعات بدتری دارد.

همچنین اصغر برشان، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه در قانون کار به کارگیری اتباع خارجی غیر قانونی است گفت: بی توجهی به این قانون جریمه نقدی و حبس غیرقابل خرید را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: حضور اتباع در شهر از نظر شاخصه‌های سیاسی و امنیتی بسیار حساس است و باید هماهنگی در این زمینه ایجاد شود.

پورمحمد شریعتی نیا، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این زمینه اظهار کرد: باید توجه داشت که شهرداری به اتباع خارجی خدمات زیادی ارایه می دهد و باید سهم شهرداری را از استانداری پیگیری کنیم.

در نهایت لایحه بهای خدمات مورد ارائه به اتباع افغانی ساکن در اصفهان برای سال ۱۳۹۸ با کسب اکثر آرای اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

کد خبر 365762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.