شورای عالی آب کشور، حقابه اصفهان را تامین کند

نطنز-نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان‌ها گفت: شورای عالی آب کشور با ورود به مساله آب استان، حق آبه اصفهان را تامین کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها؛ حسین میرزاییان اظهار کرد: ۱۰ درصد بیابان های کشور در استان اصفهان واقع شده است که به علت خشکسالی های رخ داده شاهد پیشرفت های بیابان های این استان هستیم.

عضو شورای شهر بادرود با بیان اینکه بیش از  ۵۰ درصد از باغات اصفهان در معرض خشکسالی هستند، گفت: این درحالی است که کنترل روی آب کشاورزی وجود دارد و در سیستم آبیاری نوین استان اصفهان رتبه دوم را دارا است.

وی تصریح کرد: به علت خشکسالی اخیر بیشتر کشاورزان به سمت و سوی کشت گلخانه ای سوق پیدا کرده‌اند و کشوری مانند فرانسه نیز برای فعالیت کشت محصولات گلخانه‌ای اعلام آمادگی کرده است.

میرزاییان با بیان اینکه امروز بحران آب در استان اصفهان یکی از مهم‌ترین مسایل روز است، افزود: از مسئولان کشوری به ویژه شورای عالی آب کشور درخواست داریم به بحث آب استان اصفهان ورود کند و حق آبه این استان را تامین کند.

وی با اشاره به تسهیلات که از دیگر مشکلات کشاورزان اصفهان است، گفت: می بایست تمدید وام های کشاورزی از طریق بانک مرکزی فراهم شود که متاسفانه تاکنون این مهم صورت نگرفته است.

نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان‌ها در ادامه خشکسالی های اخیر و سرمازدگی را دو مصیبت بزرگ برای  کشاورزان دانست و تاکید کرد: از دولت و بانک مرکزی تقاضا داریم نسبت به بخشودگی وام های کشاورزان اقدام کنند.

میرزاییان با اشاره به بیمه محصولات کشاورزان گفت: در این خصوص بانک کشاورزی به تعهدات خود عمل نمی کند که در این راستا انتظار است که مدیر عامل این بانک به بیمه محصولات ورود کند.

کد خبر 365761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.