سامانه ثبت حقوق نمایندگان مجلس در دید عموم قرار می‌گیرد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت اگر ظرف چند هفته آینده سامانه ثبت حقوق مدیران را راه‌اندازی نکندمجلس به عنوان گام اول سامانه ثبت حقوق را در دید عموم قرار می دهد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا پور ابراهیمی داورانی با اشاره به تاکیدات رییس مجلس شورای اسلامی مبنی بر راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران اظهار کرد: دولت بر اساس ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه مکلف شد سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران را راه‌اندازی کند که بر آن اساس اطلاعات مربوط به دریافت حقوق و مزایای افرادی که از بودجه عمومی کشور استفاده می کنند باید روی این سامانه بارگذاری و اطلاعات آن در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برخی سازمان‌ها به صورت پراکنده اطلاعات حقوق و مزایای مدیران خود را ارائه داده‌اند اما دولت مکلف به ارائه این اطلاعات در سامانه است افزود: با توجه به اینکه دولت بودجه کشور را تامین و پرداخت ها را انجام می دهد ابزار قانونی را در اختیار دارد تا سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران را راه‌اندازی کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مطالبه جدی نمایندگان از دولت این است که سامانه ثبت حقوق و مزایای مقامات و مدیران را راه‌اندازی کند که رییس مجلس نیز بر راه‌اندازی آن تاکید کرده‌ و کمیسیون اقتصادی با استفاده از ابزار نظارتی خود از دولت می‌خواهد که این اقدام را انجام دهد.

پورابراهیمی با بیان اینکه مجلس از سال گذشته اطلاعات مربوط به حقوق و مزایای نمایندگان را روی سامانه ای قرار داده است اظهار کرد: لینک حقوق پرداختی به نمایندگان روی این سامانه قرار گرفته است، اما باید سامانه جامع طراحی شود تا لینک حقوق و مزایای پرداختی به مدیران هر دستگاه در این سامانه درج شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید تا پایان سال نخست برنامه ششم توسعه سامانه ثبت حقوق مقامات را راه اندازی می کرد که در این حوزه تخلف کرده است.

وی تصریح کرد: در صورتی که دولت ظرف چند هفته آینده سامانه ثبت حقوق مقامات و مدیران را راه‌اندازی نکند، سامانه ثبت حقوق نمایندگان مجلس در اختیار عموم قرار می‌گیرد تا مجلس به عنوان گام اول لینک حقوق و مزایای نمایندگان را در دید عموم قرار دهد.

منبع: خانه ملت

کد خبر 365758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.