دولت برنامه جدیدی برای حوزه تولید ندارد/تخصیص ارز نیمایی برای واردات چوب

با بسته خبری خبرگزاری ایمنا همراه باشید؛ در این بسته هر روز مهم‌ترین رویدادهای یک هفته گذشته تعدادی از شهرهای ایران بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای غربی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود که می توان گفت هفته پر خبری را پشت سر گذرانده است، در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

احداث دهکده گردشگری در شهرستان بانه احداث

کردستان: فرماندار بانه گفت: نخستین دهکده گردشگری استان کردستان در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار در مجاور بازارچه مرزی سیرانبند بانه احداث می شود.

میزان تصفیه فاضلاب در کردستان ۲،۵ برابر میانگین کشوری

کردستان: مدیر عامل آب و فاضلاب شهری کردستان با بیان اینکه ۷۰ درصد فاضلاب استان تصفیه می شود، گفت: میزان جمع آوری و تصفیه فاضلاب در کردستان ۲،۵ برابر میانگین کشوری است.

ثبت ملی ۶ اثر ناملموس استان کردستان

کردستان: مسئول ثبت آثار اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: ۶ اثر ناملموس در این استان در کمیته ثبت ملی میراث فرهنگی به ثبت رسید.

*****************************************************************

افزایش ۳۷ درصدی تردد زوار از مرز مهران در سال ۹۷

ایلام: نظام ملکشاهی، فرماندار مهران گفت: امسال تردد زائران از مرز مهران حدود ۳۷ درصد افزایش داشته که به برکت اربعین حسینی اقدامات خوبی در حوزه زیرساخت انجام گرفته است البته تداوم و سرعت بخشیدن به فعالیت های زیرساختی اربعین در شهرستان ضروری است.

مرگ تدریجی بخشی از طبیعت در سیروان

ایلام: جایگاه بحث برانگیز و نامناسب پسماند شهری در شهر لومار بارها است که موجب نارضایتی مردم و طبیعت دوستان شده، موضوعی که مسوولان متولی هربار با بهانه‌ها و وعده‌های سرخرمن آن را دور می‌زنند و با گذشت زمان عملا کاری از پیش نبرده‌اند.

۴۵ راس گوزن زرد ایرانی در سایت ایلام زیست می‌کنند

ایلام: سید اسداله هاشمی، مدیرکل محیط زیست استان ایلام گفت: یکی از سایت های موفق کشور در زمینه تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی در استان ایلام است که تاکنون به چندین استان انتقال گوزن صورت گرفته است.

*******************************************************************

افزایش ۸۴ درصدی حجم آب مخازن سدهای استان

لرستان: رضا میرزایی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: بر اساس آمار باران‌سنج‌های شرکت آب منطقه‌ای لرستان ارتفاع کل ریزش‌های جوی این استان از ابتدای سال آبی تاکنون ۵۰۸ میلی‌متر بوده که نسبت به دوره مشابه پارسال ۴۸۸ درصد و نسبت به بلندمدت بلندمدت ۱۱۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

۳۰ درصد واحدهای تولیدی کشور غیرفعال هستند/ دولت برنامه جدیدی ندارد

لرستان:حمیدرضا فولادگر، رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان با بیان اینکه به نظر می‌رسد در بودجه پیشنهادی سال آینده اقدام جدیدی از سوی دولت برای حمایت از بخش تولید در دستور کار قرار نگرفته است، گفت: بر اساس آمارهای کلی حدود ۳۰ درصد واحدهای تولیدی کشور غیر فعال بوده و یک‌سوم دیگر از آنها با کمتر از ظرفیت کار می‌کنند و مابقی نیز در شرایط نرمال قرار دارند.

۱.۶ میلیون متر مکعب آب پشت خاکریز جمع شده است

لرستان: حمید کشکولی، فرماندار الیگودرز گفت: به اثر ریزش کوه در رودخانه «مورزرین» حدود ۱.۶ میلیون متر مکعب آب پشت خاکریز طبیعی ایجاد شده جمع شده است.

********************************************************************

صبح تا شب هم گوشت توزیع کنیم، بازهم تقاضا وجود دارد

زنجان: بالا رفتن قیمت گوشت گرم موجب استقبال مردم از گوشت‌های منجمد وارداتی بیشتر شده، اما این موضوع با حواشی خاص خود همچون صف‌های طولانی برای دریافت گوشت، عدم عرضه گوشت از سوی برخی از فروشگاه‌ها به مردم عادی و استفاده از همین گوشت در برخی از تالارها و رستوران‌ها بوده است.

دستکاری در قراردادها را رصد می‌کنیم

زنجان:  مهرداد سلطانی، معاون امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه تأکید ما این است، نیروهایی که به نام فضای سبز جذب شده و در سایر بخش‌ها مشغول به کار هستند باید به سرجای خود برگردند، گفت: در این فرآیند اگر قراردادی دستکاری شود رصد و قطعا برخورد می‌شود.

فروش فرش زنجان به نام قم

زنجان:  امیرعلی مسیبی، معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از فروش فرش زنجان به نام قم خبر داد و گفت: سه نوع فرش زنجان به صورت کشوری ثبت شده ولی جهانی شدن آن به مشکل خورده است.

********************************************************************

سد کارون ۴ منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری را از بین برده است

چهارمحال بختیاری: حیدر علیپور، رئیس شورای شهر شهرکرد گفت: سد کارون چهار با اعتبار یک‌هزار میلیارد تومان احداث شده و عمده منابع طبیعی و جاده‌های اطراف را از بین برده، اما امروز مردم چهارمحال و بختیاری حق برداشت آب از آن‌را ندارند.

مدیریت شهری در کنار کمیته صیانت از آب قرار می‌گیرد

چهارمحال بختیاری: نورالله غلامیان، شهردار شهرکرد گفت: مدیریت شهری یک نهاد عمومی غیردولتی است که می‌تواند برای دفاع از حق چهارمحال و بختیاری بدون هیچ دغدغه‌ای در کنار کمیته صیانت از آب استان قرار گیرد.

تاراج گنجینه‌های مطالعاتی در حفاری‌های غیرمجاز

چهارمحال بختیاری: حمیرا راهنورد، معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: متأسفانه هر از گاهی در گوشه و کنار استان محوطه‌های باستانی توسط مردم یا نهادهای دولتی مورد تخریب قرار می‌گیرد، تخریب تپه‌های باستانی با توهم کشف گنج و عقیقه نیز آسیب‌های جبران‌ناپذیری به میراث فرهنگی استان وارد کرده است.

*******************************************************************

ماشین‌سازی پارس گچساران در آستانه تعطیلی

کهگیلویه و بویراحمد: آخرین نمونه تعطیلی واحدهای تولیدی که با گلایه و اعتراض کارگران روبرو شده کارخانه ماشین سازی پارس گچساران واقع در شهرک صنعتی این شهرستان است که به قول کارگران روزگاری ۵۰ کارگر داشته و اکنون این تعداد به ۳۵ نفر رسیده و نرم نرمک بوی تعطیلی آن به مشام می‌رسد.

کاهش پدیده ریزگرد در گچساران

کهگیلویه و بویراحمد: احسان کوهکن، رئیس اداره هواشناسی گچساران گفت: امسال ۶۱ روز با پدیده ریزگرد در این شهرستان گزارش شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد روزها کاهش نشان می دهد.

*******************************************************************

ایجاد ۳ اقامتگاه بوم‌گردی در ملایر

همدان: ابراهیم جلیلی،  رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر با بیان اینکه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در مناطق مختلف کشور با هدف توسعه پایدار و رونق گردشگری در روستاها ایجاد می‌شود، گفت: ایجاد این اقامتگاه‌ها در محیط‌های روستایی با توجه به چشم‌انداز طبیعی، بافت تاریخی و چشم‌انداز بومی و محلی ایجاد می‌شود.

تخصیص ارز نیمایی برای واردات چوب

همدان: محمد کاظمی، نماینده مردم شهرستان ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی تنها برای کالاهای اساسی و دارو تعلق می‌گیرد و به دنبال اخذ ارز نیمایی برای واردات چوب از طریق تعاونی هستیم.

********************************************************************

اسلام‌ آبادغرب در زمینه ورزش ۳۰ قهرمان بین‌المللی دارد

کرمانشاه: افشین کریمی، فرماندار اسلام آبادغرب به فعالیت ۴۰ هیأت ورزشی فعال در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این تعداد هیئت هم‌اکنون با تحویل ۳۰ قهرمان بین‌المللی در حال فعالیت هستند.

زلزله ساختار بسیاری از رشته‌های ورزشی سرپل‌ذهاب را از بین برد

کرمانشاه: فردین درویش‌پناه، مسؤول هیأت کاراته سرپل‌ذهاب زلزله ساختار با بیان اینکه بسیاری از رشته‌های ورزشی از جمله کاراته سرپل‌ذهاب را از بین برد، گفت: پیش از زلزله ۷.۳ ریشتری سال گذشته، سرپل‌ذهاب یکی از قطب‌های توسعه کاراته در استان کرمانشاه بود که با شرکت مستمر و مداوم در تمامی مسابقات ورزشی استان و کشوری، مقام‌هایی را از آن خود می‌کرد.

کد خبر 365752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.