برخی افراد نظرات خود را به نام دین القا می‌کنند

شهرضا - دبیر جشنواره چلچراغ هنر شهرضا گفت: همه ما در یک کشور به نام ایران زندگی می‌کنیم، نباید برخی‌ها این شهرستان را از دیگر شهرها جدا بپندارند و تلاش کنند آنچه خود درست می‌دانند به دیگران نیز بار کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمدعلی اباذری امروز (یکشنبه) در نشست هم‌اندیشی سومین جشنواره چلچراغ هنر این شهرستان، اظهار کرد: در ازای دو سال برگزاری این جشنواره، تلاش کردیم تا به هیچ گروه یا شخص سیاسی وابسته نباشد و افراد از آن بهره‌برداری انتخاباتی نکنند.

وی ادامه داد: جشنواره چلچراغ هنر با ذوق و سرشت هنرمندان و خواست مردم این شهرستان پرورش یافت و فرصتی برای بروز توانمندی هنری و شناسایی دیرینه فرهنگی این شهرستان، فراهم کرد.

دبیر جشنواره چلچراغ هنر شهرضا خاطرنشان کرد: در مدت برگزاری این جشنواره بارها از سوی افراد گوناگون تلاش‌هایی برای تخریب چهره برگزار کنندگان آن انجام شد، اما چون دورنمای بسیار با ارزشی را برگزیده بودیم، این کارها نتوانست اراده ما را سست کند.

اباذری تأکید کرد: برخی افراد می‌خواهند نظرات خود را به نام دین به دیگران القا کنند در حالی که اسلام، دین شادی است و فتواهای رهبر معظم انقلاب نیز این گفته را تأیید می‌کند.

وی اضافه کرد: همه ما در یک کشور به نام ایران زندگی می‌کنیم، اگر چیزی حلال یا حرام است باید در همه جا حلال یا حرام باشد، نباید برخی‌ها این شهرستان را از دیگر شهرها جدا بپندارند و تلاش کنند آنچه را خود درست می‌دانند، اجرا کنند.

دبیر جشنواره چلچراغ هنر شهرضا اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در رساله عملیه خود، همه نیازهای فقهی را گویا و رسا گفته‌اند و برگزار کنندگان این جشنواره نیز سخن و فتوای ایشان را دست‌مایه برگزاری، سنجش و داوری برنامه‌های هنری قرار داده‌اند.

اباذری تصریح کرد: اگر کسی براساس برداشت خودش گمان می‌کند برنامه هنری با اسلام همخوانی ندارد می‌تواند در آن شرکت نکند، اما حق ندارد نظر خود را به دیگران بار کند، چون ملاک در سنجش حلال یا حرام بودن برنامه‌ها، فتوای رهبری بوده که حکم شرعی و حکومتی است.

وی یادآور شد: از رییس مجمع روحانیون شهرضا خواسته‌ایم از همه برنامه‌ها دیدن و هر کجا درونمایه برنامه هنری با دین همخوانی نداشت، بگویند تا ایراد شرعی از میان برداشته شود.

به گزارش ایمنا، نخستین و دومین جشنواره چلچراغ هنر شهرضا در سال‌های ۹۵ و ۹۶ برگزار شد.

کد خبر 365747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.