قطع دست یک جوان در متروی تهران/حذف دفترچه‌های تامین اجتماعی کلید خورد

جزییات حادثه امروز در مترو تهران، جزئیات آخرین تصمیمات در خصوص فیلتر تلگرام و خبر حذف دفترچه‌های تامین اجتماعی را در بسته خبری اجتماعی ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دقایقی قبل حادثه‌ای در ایستگاه متروی سعدی به وقوع پیوسته است. فرنوش نوبخت، مدیرعامل متروی تهران مدعی شد این حادثه جزئی بوده است و کشته و مصدوم نداشته است.

این در حالی است که یک منبع آگاه درخصوص اتفاقات متروی سعدی عنوان کرد: دو جوان ۲۷ و ۳۲ ساله به حریم ریلی تجاوز کرده که یک نفر از آنها از ناحیه دست و یک نفردیگر از کمر به پایین دچار مجروحیت شده است.

به گفته این منبع آگاه هر دو جوان به مراکز درمانی منتقل شده اند و تاکنون براساس گزارش های واصله زنده هستند.

سخنگوی اورژانس کشور نیز در رابطه با این حادثه گفت: این حادثه دو مصدوم داشته که حال یکی از مصدومان وخیم است و دست یکی دیگر قطع شده است.

رفع فیلتر تلگرام منتفی است

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با بیان اینکه رفع فیلتر تلگرام اساسا منتفی است، گفت: هر گونه فعالیت دستگاه‌های دولتی در تلگرام و نیز هر گونه ارایه خدمات درگاه های پرداخت اینترنتی در تلگرام و پوسته‌های فارسی آن اعم از هاتگرام وطلاگرام غیرقانونی است و با آن برخورد قانونی خواهد شد.

جواد جاوید نیا در واکنش به اظهارنظر یک نماینده مبنی بر اینکه "صحبت‌هایی از رفع فیلتر تلگرام است" گفت: تلگرام با دستور قضائی فیلتر شده و هیچ مرجعی هم جز دستگاه قضائی حق اظهار نظر در خصوص رفع فیلتر آن را ندارد.

وی افزود: تاکنون مطلبی در دبیرخانه کارگروه نسبت به رفع فیلتر تلگرام مطرح نشده و اساساً رفع فیلتر تلگرام منتفی است.

هشدار پلیس برای بارش‌های اواسط هفته

سرهنگ نادر رحمانی، رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجاگفت: از بعد از ظهر یکشنبه برای محورهای غربی و شمالی بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: این وضعیت در روز دوشنبه در محورهای شمال، غرب، شمال غرب و مرکز تشدید شده و در ارتفاعات بارش برف را انتظار داریم لذا توصیه می‌کنیم رانندگان حتما در روز دوشنبه در صورت تردد در محورهای استان‌های واقع در این مناطق حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی داشته باشد.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: از سوی دیگر برودت هوا برای روزهای دوشنبه سه‌شنبه نیز در این مناطق پیش‌بینی می‌شود لذا احتمال می رود با یخ زدگی در این محورها مواجه باشیم.

وی گفت: برای روز سه شنبه در شمال شرق و شرق کشور بارش برف و باران پیش بینی می شود لذا در این روز در استان‌های خراسان شمالی، گلستان و خراسان رضوی بارش برف خواهیم داشت و توصیه می‌کنیم رانندگان در این روز برای تردد در محورهای استان های یاد شده حتماً تجهیزات ایمنی و زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند.

دفترچه‌های تامین اجتماعی از امروز حذف شد

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور معرفی طرح سلامت الکترونیک از مرکز بهداشت، داروخانه و کلنیک تخصصی در روستای اجاکسر فریدونکنار، کلینیک تخصصی بابلسر بازدید کرد. لازم به ذکر است؛ طرح حذف دفترچه‌های درمان تأمین اجتماعی، امروز شنبه ۶ بهمن ماه در بابلسر کلید خورد و بابلسر به عنوان پایلوت طرح حذف دفترچه الکترونیک معرفی شد.

پرداخت مطالبات داروخانه‌ها با ۵ ماه تأخیر

سعید برومند، رییس اداره امور داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش سازمان غذا و دارو با اشاره به وضعیت مالی داروخانه‌ها، اظهار کرد: اخیراً مطالبات تیر و مرداد داروخانه‌ها از سوی بیمه پرداخت‌شده است و عملا پرداختی به آن‌ها با حداقل ۵ ماه تأخیر صورت می‌گیرد.

وی بابیان اینکه تأخیر در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها توسط بیمه‌ها باعث ایجاد فشار از سوی شرکت‌های پخش به داروخانه‌ها شده است، عنوان کرد: چنین مسائلی داروخانه‌ها را با مشکل مواجه کرده است، بطوریکه بسیاری از داروخانه‌ها ازلحاظ مالی به مشکل برخورد کرده‌اند.

برومند با اشاره به اینکه برای جلوگیری از بروز بحران در داروخانه‌ها باید مطالبات آن‌ها پرداخت شود، اظهار کرد: به‌عنوان‌مثال تأمین اقلامی نظیر قلم انسولین که قیمت بالایی دارند برای داروخانه‌ها سخت شده است و قادر به تأمین آن نیستند، درنتیجه بحران مالی داروخانه‌ها باعث ایجاد مشکل برای بیماران می‌شود.

به گفته وی بر اساس قرارداد؛ بیمه‌ها مکلف هستند بلافاصله پس از تحویل نسخ داروخانه‌ها به بیمه‌ها ۶۰ درصد مبلغ را پرداخت و پس از بررسی نسخ ۴۰ درصد مابقی را تا ۲ ماه دیگر تسویه کند، اما عملا پرداخت مطالبات داروخانه‌ها با ۵ حداقل ماه تأخیر صورت می‌گیرد.

کد خبر 365731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.