۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
کی‌روش برای ما سوپرایز داشت

مربی سابق دروازه‌بان‌های تیم فوتبال ذوب آهن گفت: کمترین حق ایران قهرمانی در این دوره از رقابت ها است.

رسول زمانی در گفت‌ و گو با خبرنگار ایمنا، در مورد شرایط تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، اظهار کرد: امسال کی‌روش برای ما سوپرایز داشت و کیفیت تیم نسبت به دوره‌های گذشته خیلی بهتر بوده؛ خصوصا هجومی‌تر شدن تیم خیلی به چشم می‌خورد؛ البته نباید از این نکته غافل شویم که در ساختار دفاعی مشکلاتی وجود دارد و به نظر من اقتداری که در سال‌های قبل در خط دفاعی تیم وجود داشت را امسال شاهد نیستیم.

وی ادامه داد: مشکلات ساختاری اندکی هم که در تیم ملی می بینیم شاید به دلیل جوان بودن برخی از بازیکنان است ضمن اینکه شاهد سرعت بالایی در این دوره رقابت‌ها هستیم و اشتباهات نیز طبیعی است. روی کاغذ بخواهیم حساب کنیم ایران حتما می‌تواند قهرمان جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ باشد و کمترین حق ایران قهرمانی در این دوره از رقابت‌ها است.

مربی سابق دروازه‌بان‌های تیم فوتبال ذوب آهن با نقد از بازی خسته کننده بعضی تیم‌ها در جام ملت های آسیا ۲۰۱۹، خاطرنشان کرد: در بین تمام تیم های حاضر در جام ملت ها تیم ملی ایران یک تیم فوق العاده است که با برنامه، بازی می کند و از تماشای ۹۰ دقیقه فوتبال تیم ملی خسته نمی شویم در حالی که بازی های دیگر تیم ها خیلی بسته و بی برنامه است. برای مثال بازی امارات مقابل استرالیا بیشتر به یک بازی مستقیم تبدیل شده بود و دقایقی بازی بی روحی را شاهد بودیم که اصلا در شان جام ملت های آسیا نبود.

وی با تاکید بر بازی سخت ایران در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا مقابل ژاپن، ادامه داد: من نتیجه سه بر صفر را برای بازی ایران و چین تصور نمی کردم و اشتباهات دفاعی چین به خاطر سخت گیری و پرسی که بازیکنان ایران، انجام می‌دادند، بود. ژاپن تیم خیلی خوبی است و از آن دسته تیم هایی است که سرعت فوتبال بالایی دارد؛ بازی سختی برای ایران مقابل ژاپن تصور می کنم، اما امیدوارم این بازی با برد برای ایران به پایان برسد، ضمن اینکه نباید انتظار برد آسانی که در مقابل چین بدست آوردیم را داشته باشیم.

زمانی با تاکید بر نوسانات کم در بازی سردار آزمون در رقابت های جام ملت های آسیا، خاطر نشان کرد: کی روش به نظر من از نظر حرفه ای گری مربی بزرگی است و لول سردار آزمون مشخص است ضمن اینکه نوسان کمی را تا اینجای رقابت ها از وی شاهد بودیم. من  نمره ای از ۱۵ تا ۲۰ برای بازی های سردار آزمون متصور و اینکه در روزی یک بازی خیلی بد ارائه دهد و در بازی دیگری یک بازی خیلی عالی ارائه دهد، را از وی ندیدم. ریکاوری خوب برای آزمون می تواند باز ما را شاهد فرارهای تند و تیز سردار کند.

این کارشناس فوتبال با تاکید بر ایجاد نظم تیمی خوب در بین بازیکنان تیم ملی، اظهار کرد: با توجه به اینکه نظم و انضباط و شخصیت تیمی حرف اول را در فوتبال می زند، کی‌روش تفکر جدیدی را به فوتبال ایران القا کرد. به روز بودن مربی در انجام تمرینات با کیفیت، یک طرف و هدف و نظام مورد نظر مربی نیز طرف دیگر داستان است. کی روش نظم و انضباطی را در فوتبال ایران به وجود آورد و بازیکنانش را در یک چهارچوب قرار داد و به نظر من مهمترین کار کی روش همین بود.

مربی سابق دروازه‌بان‌های تیم فوتبال ذوب آهن در رابطه با حواشی پیرامون برانکو و کی روش، تصریح کرد: برانکو چون سال های قبل مربی تیم ملی بوده و الان در پرسپولیس نتایج خوبی می گیرد، حواشی اطراف تیم ملی وجود دارد که شاید بعد از کی‌روش برانکو به صندلی سرمربی تکیه بزند و حسادت باعث به وجود آمدن این "کری خوانی" شده باشد، اما از نظر من فارغ از مسائل فنی و تمجید از کی روش در بقیه موارد در رابطه با حواشی به وجود آمده به نظرم کی روش اصلا نباید به این موضوع ورود می کرد.

وی ادامه داد: به نظر من مربی بزرگی مثل کی روش اصلا نباید به این موضوعات ورود پیدا می کرد و باید این مسائل را به کمیته اخلاق فدراسیون واگذار می کرد؛ البته این موضوع که کی‌روش دامنه اختیاراتش زیاد است و به نوعی اختیار تام دارد باعث این کار غیر حرفه ای شد.

کد خبر 365719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.