طرح شبکه گردشگری در نشست کمیته کلانشهرها مطرح شد

پیشنهاد طرح ایجاد شبکه کلانشهرها با تمرکز بر گردشگری توسط کمیسیون اجتماعی و فرهنگی کلانشهرها مطرح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در نخستین نشست کمیته گردشگری کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران، پیشنهاد ایجاد شبکه کلانشهرها در حوزه گردشگری ارائه شد.

این شبکه در واقع از نقاط اتصال و به هم پیوسته تشکیل می‌شود که به واسطه گردشگری کلانشهرها را در کنار هم جمع می‌کند. از اهداف این شبکه می‌توان به ایجاد بستری برای سرمایه گذاری بخش‌های مختلف از جمله بخش خصوصی، تسهیل روابط بین المللی گردشگری، پاسخ به مسائل کشور در حل مشکلات کلان گردشگری و ایجاد زنجیره تأمین و ارزش محصولات گردشگری اشاره کرد.

محمد عیدی، رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی کلانشهرها درباره این شبکه گفت: ساختار شبکه‌ای باعث می‌شود ضریب نفوذ بالا برود و این ساختار زمینه گفت‌وگویی را ایجاد می‌کند. در این چرخه بین مولد فرهنگ و هنر با مخاطب آن یک کنش متعامل ایجاد کنیم. باید از فضای نقطه‌ای خارج شویم، هر شهر نباید کار خود را بکند. ایران یک کاشی معرق است که در عین تنوع یک ساختار مشخص و واحدی دارد؛ ساختار شبکه‌ای هر شهر زیرساخت‌ها و بسترها و ظرفیت‌های خود را معرفی می‌کند.

مدیر گردشگری شهرداری همدان، علی اصغر شیری نیز اظهار کرد: همدلی، همراهی، اعتماد و در برخی موارد اخلاق نداریم که باید در این شبکه ایجاد شود. اگر مسئله اخلاق، مردم داری و توکل وجود نداشته باشد موفق نخواهیم بود. در شبکه گردشگری حتماً نقش شهروندان باید وجود داشته باشد. اگر پیشنهادی داده می‌شود نقاط ضعف و قوت دیده شود و همه ابعاد آن در نظر گرفته شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به شبکه کلانشهرها خاطر نشان کرد: از این شبکه‌ها در دستگاه‌های مختلف دولتی و غیردولتی وجود دارد و می‌توان از تجارت آن‌ها استفاده کرد.

کد خبر 365698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.