ساماندهی مشاغل مزاحم شهری نیازمند برنامه‌ای هدفمند است

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر اصفهان گفت: اگر برنامه درست و هدفمندی برای انتقال و ساماندهی مشاغل مزاحم شهری وجود نداشته باشد، تنها ثمره این اقدام ایجاد تنش برای مدیریت شهری خواهد بود.

شیرین طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه ساماندهی مشاغل مزاحم شهری در دستور کار شورای اسلامی شهر اصفهان قرار دارد، اظهار کرد: برخلاف اینکه به راحتی می‌توان از ساماندهی مشاغل مزاحم شهری و هدایت آن‌ها به خارج از شهر صحبت کرد اما در واقع عملی کردن این هدف بسیار سخت است زیرا این موضوع به معیشت و زندگی افراد شاغل در همین کارگاه‌ها گره خورده است.

وی افزود: اگر برنامه درست و هدفمندی برای انتقال این مشاغل وجود نداشته باشد، تنها ثمره این اقدام ایجاد تنش برای مدیریت شهری خواهد بود.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه تجربه نشان داده اگر ورود به این مسئله به درستی اتفاق افتد همراهی صاحبان این مشاغل را نیز شاهد خواهیم بود، تصریح کرد: باید در زمینه انتقال کارگاه‌های شهری به بیرون شهر از مشارکت خود صاحبان آن استفاده و مکانی که برای آن‌ها اختصاص داده ‌می شود به گونه‌ای انتخاب شود که افراد شاغل در آن برای دسترسی و تردد خود دچار مشکل نشوند.

وی با تاکید بر اینکه گام نخست برای این انتقال اعتماد اولیه صاحبان مشاغل به مدیریت شهری است، ادامه داد: اگر تصمیم به خروج مشاغل مزاحم از شهر بگیریم باید طرح انتقال به‌طور کامل اتفاق افتاده و همگی آن‌ها منتقل شوند نه آنکه قسمتی از آن‌ها در سطح شهر باقی مانده و از امکانات موجود بهره ببرند و قسمتی دیگر با خروج از شهر از ظرفیت‌های موجود محروم شوند.

کد خبر 365697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.