مکانیزم جدیدی برای مهاجرت به ایران تعریف شود

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید برای مهاجرت‌های دائم به کشور مکانیزمی تعریف کنیم مبنی بر اینکه کسانی که می توانند کارآفرین باشند و از لحاظ علمی، سرمایه‌گذاری و مهارتی قابلیت‌هایی را دارند به کشور مهاجرت کنند.

کوروش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در کشور ایران و به ویژه شهر اصفهان به دلیل مسائل انسان دوستی و نوع دوستی از مهاجران هزینه‌های زیادی را دریافت نمی‌کنیم، اظهار کرد: این نرخ از سوی اداره اتباع پیشنهاد داده می‌شود و در شورای  شهر نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بهای خدمات ارائه شده به اتباع خارجی در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته تغییر چندانی ندارد، اضافه کرد: باید توجه داشت که ۳۰ درصد این هزینه دریافتی برای جمع‌آوری و اخراج مهاجران غیر مجاز هزینه خواهد شد.

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر  اصفهان با بیان اینکه مهاجرانی که به ایران سفر می‌کنند اغلب تحت شرایط خاص سیاسی و ظلم متجاوزان در منطقه به ایران مهاجرت می‌کنند، اضافه کرد: برخی از آنها نیز به دلیل شرایط خاص اقتصادی و فقر به ایران مهاجرت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه ایران کشور گرانی برای پذیرش مهاجر نیست، ادامه داد: مهاجران همواره مورد رافت نظام هستند اما باید جانب احتیاط رعایت شود چرا که چندین کشور همسایه تحت ظلم هستند و طبیعتاً برخی از این افراد به دلیل فشارهای ناشی از جنگ و فشارهای اقتصادی و معیشتی قصد مهاجرت به ایران را دارند و براساس پروتکل سیاسی و منشور نظام جمهوری اسلامی شهرداری‌ها وظیفه حمایت از مهاجران را دارند و از این رو برای ارائه خدمات مبلغ ناچیزی از آنها دریافت می‌شود.

محمدی تصریح کرد: باید برای مهاجرت‌های دایم به کشور مکانیزمی تعریف کنیم مبنی بر اینکه کسانی که می توانند کارآفرین باشند و از لحاظ علمی، سرمایه‌گذاری و مهارتی قابلیت‌هایی را دارند به کشور مهاجرت کنند.

کد خبر 365695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.