ایران و قطر، بهترین در دفاع و حمله/ موئز علی بهترین گلزن

مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، به پایان رسید. نگاهی به آمارهای این مسابقات قبل از مرحله نیمه‌نهایی خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایران، ژاپن، قطر و امارات در چهار روز گذشته توانستند با برتری برابر حریفان خود، به مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ راه پیدا کنند. در ادامه نگاهی به آمار و ارقام پیرامون این مسابقات قبل از برگزاری مرحله نیمه‌نهایی خواهیم داشت.

در این دوره از مسابقات جام ملت‌های آسیا، ۴۸ بازی برگزار شده است که در آن‌ها، ۱۱۹ گل به ثمر رسیده است که میانگین خوب ۲.۳۲ گل در هر بازی را نشان می‌دهد؛ قطر و ایران، دو تیمی هستند که با ۱۲ گل بهترین خط حمله را در اختیار دارند و این دو تیم، بدون دریافت گلی تا اینجای مسابقات، لقب بهترین خط دفاع جام را هم یدک می‌کشند. دو تیم دیگر مرحله نیمه‌نهایی، یعنی ژاپن و امارات هم هر کدام هشت گل به ثمر رسانده‌اند.

در جدول گلزنان، موئز علی، مهاجم تیم ملی قطر هفت گله است و در صدر قرار دارد و پس از او، سردار آزمون از ایران، علی احمد مبخوت از امارات و الدور شومورودوف از ازبکستان با چهار گل، قرار دارند؛ بیشترین شوت در این مسابقات البته مربوط به سردار آزمون از ایران است که ۲۲ شوت داشته و تیم ملی استرالیا هم با ۸۹ شوت، شوت زن‌ترین تیم این مسابقات بوده است. 

جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، همینطور ۱۳ پنالتی داشته که ژاپن و امارات با دو پنالتی بیشتر از سایرین در این آمار سهم داشته‌اند و احمد خلیل از امارات با دو گل از روی نقطه پنالتی، بهترین بازیکن جام از این لحاظ است؛ در این مسابقات، ۱۷۲ کارت زرد و چهار کارت قرمز از جیب داوران خارج شده است که کره شمالی و تایلند با ۱۱ کارت زرد، خشن‌ترین تیم‌های مسابقات بوده‌اند و تیم ملی ایران نیز هشت کارت زرد را در این مسابقات دریافت کرده است؛ چهار اخراجی این مسابقات هم به جونگ گوان و هان کوانگ سونگ از کره شمالی به همراه ایگور کریمتس از ازبکستان و محمد صالح از فلسطین بوده‌اند.

گفتنی است بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه -هشتم و نهم بهمن ماه- با دو دیدار ایران - ژاپن و امارات - قطر پیگیری خواهد شد.

کد خبر 365693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.