از پیشرفت تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی چه خبر؟

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی ۱۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

ایرج مظفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طرح تقاطع غیرهمسطح شهید اردستانی یکی از تقاطع های حلقه حفاظتی محسوب می شود که در کاهش ترافیک منطقه ۱۴ و جلوگیری از ورود کامیون ها به داخل منطقه، افزایش ایمنی، کاهش خطرات و تصادفات جاده ای بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه این پروژه در محدوده مناطق ۱۴ و ۱۰ قرار دارد، ادامه داد: مساحت آزادسازی منطقه ۱۴ برای این پروژه بالغ بر ۱۲۱ هزار مترمربع و در منطقه ۱۰، بالغ بر ۱۲۷ هزار مترمربع است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه مساحت کل پروژه ۲۵۰ هزار مترمربع و طول کل پل ۷۷.۵ متر است، اضافه کرد: هزینه اجرایی تقاطع غیرهمسطح شهید اردستانی، حدود ۵۹۱ میلیارد ریال است که برای آزادسازی در منطقه ۱۴ حدود ۱۴۰ میلیارد ریال و در منطقه ۱۰ حدود ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار صرف می شود؛ در مجموع برای آزادسازی و اجرای تقاطع غیرهمسطح شهید اردستانی حدود ۸۸۱ میلیارد ریال اعتبار صرف می شود.

مظفر خاطرنشان کرد: از نیمه آذرماه که کلنگ احداث این پروژه به زمین زده شد تاکنون عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی ۱۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه ۲۳ تقاطع غیرهمسطح و هفت پل بزرگ بخش‌هایی از این طرح را شامل می‌شود، گفت: ۴۵.۸ کیلومتر از این طرح در ۱۱ منطقه از کلانشهر اصفهان، ۲۸.۶ کیلومتر آن در محدوده پنج شهر دولت آباد، خورزوق، خمینی شهر، درچه و شهر ابریشم و ۳.۸ کیلومتر آن در محدوده فرمانداری‌ها قرار دارد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: حلقه حفاظتی شهر اصفهان، مجموعه ای از بزرگراه‌ها و تقاطع های غیرهمسطح است که دارای اثرات اجتماعی و اقتصادی همچون تسهیل عبور و مرور در سطح شهر، کاهش اتلاف وقت و کاهش مصرف سوخت، کاهش بار ترافیکی در مبادی ورودی شهر و توزیع ترافیک در ورودی شهر قبل از رسیدن به هسته شهر است.

کد خبر 365690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.