گشایش نمایشگاه تابلو فرش‌های دستباف در منطقه ۱۵

نمایشگاه تابلو فرش های دستباف همراه با آموزش بافت فرش در فرهنگسرای کوثر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گشایش یافت.

 به گزارش خبرنگار ایمنا، مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان در خصوص این نمایشگاه با بیان اینکه منشاء بافت تابلو فرش را باید در قالیچه های تصویری ایران در دوران قاجار دانست، گفت: تابلو فرش دستباف یکی از اهرم‌های قوی در راستای ایجاد اشتغال در صنعت و هنر فرش ایرانی است که عرصه جدیدی را برای بافندگان، تولیدکنندگان، هنرمندان و علاقمندان به آن گشوده است.

مسعود قاسمی افزود: امروزه با در نظر گرفتن شرایط جدید زندگی به ویژه رشد آپارتمان نشینی و علاقه وافر هنردوستان به نصب انواع تابلوها فرش ها بر دیوار منازل، محل کار، تالارها و غیره روز به روز بر قابلیت‌ها، جذابیت‌ها و همچنین تولید و رونق این هنر اصیل و تاریخی افزوده‌ شده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه، آشنایی مردم با این هنر ملی، حمایت از تولید کنندگان و ارج نهادن به هنر فاخر و ارزشمند قالیبافان ایرانی، ترویج و توسعه این صنعت و ایجاد فضایی جهت برقراری ارتباط مستقیم بین مصرف کننده و تولید کننده است.

به گزارش ایمنا، این نمایشگاه از تاریخ ۴ لغایت ۱۲ بهمن ماه همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۱۶ در محل  خیابان جی، خیابان مسجدعلی، فرهنگسرای کوثر همراه با آموزش بافت فرش برای بازدید علاقه مندان دایر و برپا است.

کد خبر 365679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.