اصفهان به پروژه‌های محرک توسعه نیاز دارد

یک کارشناس ارشد شهرسازی گفت: اگر شهروندان و سرمایه گذاران از وضعیت اقتصاد شهر راضی نباشند، توسعه شهری امکان‌پذیر نخواهد بود.

حامد شفیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در شهر اصفهان بسترهای مختلفی برای رونق اقتصادی و به دنبال آن توسعه شهری فراهم است که متاسفانه هنوز دست نخورده باقی مانده است.

وی افزود: اکنون بخش خصوصی امید چندانی به توسعه شهری ندارد به همین منظور ضرورت دارد با پاسخ به نیازهای شهر احساس امید را به شهر برگردانیم؛ انتظار می رود در سال آینده بودجه لازم برای کاهش آلودگی هوا و بهبود وضعیت آب اختصاص یابد، زیرا هر دو عامل نقش حیاتی برای شهر اصفهان دارد.

این کارشناس ارشد شهرسازی اضافه کرد: شهر تاریخی اصفهان از جنس هنر و شاهرگ حیاتش زاینده رود است، بنابراین شهر قابلیت‌های فراوانی در راستای جذب گردشگر دارد، تنها نیازمند اجرای پروژه‌های محرک توسعه است.

شفیعی با تاسف از اینکه تاکنون بودجه مناسبی برای رهایی از بافت فرسوده اختصاص داده نشده است، تصریح کرد: وضعیت اکنون بافت‌های فرسوده به گونه‌ای است که بومیان این بافت‌ها در حال مهاجرت به بافت‌های دیگر شهر هستند و مهاجران غیربومی سکنه این بافت‌ها شده اند که به مرور زمان این تغییر نوع سکنه، مشکل‌آفرین خواهد شد.

وی ادامه داد: برای اختصاص بودجه شهری باید تعریف مناسبی از پروژه‌ها، هزینه‌های عمرانی و توسعه ای داشته باشیم و اولویت تخصیص بر اساس برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت باشد، در واقع در برنامه‌ریزی شهری باید افق کار مشخص باشد.

این کارشناس شهرسازی اظهار کرد: اگر روند برنامه‌ریزی شهری رویکردی غیربودجه‌ای داشته باشد، نتیجه ای به جز از دست دادن سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نخواهد داشت.

کد خبر 365677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.