عیدی: کلانشهرها در گردشگری بین المللی هماهنگ باشند

رییس کمیسیون اجتماعی فرهنگی کلانشهرها گفت: کلانشهر ها در گردشگری بین المللی باید بتوانند یک سمفونی هماهنگ و هارمونیک را بنوازند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _ شنبه ۶ بهمن ماه _ سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی اصفهان میزبان نخستین نشست کمیته گردشگری کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران بود. در ابتدای این نشست محمد عیدی اظهار کرد: با سیاست‌های اشتباه خود ظاهر و معنی شهرها را گرفتیم. ایران اسلامی یک کاشی معرقی است که هر نقطه آن پایتخت این تمدن ایرانی اسلامی می‌باشد. تکثر فرهنگی وجود ندارد، میل و رغبت به حفظ تکثر هم نیست.

رییس کمیسیون اجتماعی فرهنگی کلانشهرها ادامه داد: برای اینکه شهری فرهنگی داشته باشیم باید به سمت توسعه پایدار حرکت کنیم زیرا نمی‌توان با فروش شهر به شهری فرهنگی رسید.

وی با بیان اینکه گردشگری پایدار یکی از مهم‌ترین ابزار برای رسیدن به شهر فرهنگی است، گفت: در ۱۷ کلانشهر ظرفیتی به اندازه ایران برای گردشگری وجود دارد. گردشگری در کنار فرآورده‌های اقتصادی به حفظ فرهنگ کمک می‌کند. اکنون مجمع گردشگری کلانشهرهای کشور جمع شده‌ایم تا بتوانیم بهتر از دولت، گردشگری پایدار را اجرا کنیم.

عیدی افزود: امروز شهر اصفهان نمی‌تواند به صورت نقطه‌ای به توسعه خود فکر کند، اصفهان بزرگ و بزرگتر می‌شود و نمی‌توان به پیرامون توجهی نکند. اصفهان باید یک زنجیره ارزشی در استان ایجاد کند تا بتواند گردشگری پایدار داشته باشد.

رییس کمیسیون اجتماعی فرهنگی کلانشهرها با بیان اینکه اگر شهرهای اطراف اصفهان تقویت شود، اصفهان نیز به سمت توسعه پایدار حرکت می‌کند، تصریح کرد: کلانشهرها برای توسعه گردشگری پایدار باید از حوزه شهر خود خارج شوند و به شهرهای اطراف آن نیز بیاندیشند. هر کدام از کلانشهرها سیاست‌های خود را پیش گرفته‌اند، اگر بتوانیم در کلانشهرها کنار هم پیش برویم موفق‌تر خواهیم بود.

وی اضافه کرد: هرکدام از کلانشهرها خواهر خواندگانی در سطح بین المللی دارند، اما این ارتباط به خوبی شکل نگرفته و در حد یک تفاهم نامه باقی مانده است. از ظرفیت خواهرخواندگی به خوبی استفاده نشده، کلانشهرها باید از این ظرفیت به نحوه درست‌تری استفاده کنند و تفاهم نامه‌ها ریزتر امضا شوند تا بتوانیم در سطح بین الملل نیز موفق‌تر ظاهر شویم. کلانشهرها در گردشگری بین المللی باید بتوانند یک سمفونی هماهنگ و هارمونیک را بنوازند.

اقتصاد بسیاری از کشورها بر مبنای گردشگری است

در ادامه این نشست کوروش محمدی، رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر با بیان اینکه برای رسیدن به گفتمان بین المللی در گردشگری باید ابتدا این گفتمان در کلانشهرها ایجاد شود، اظهار کرد: شهروندان کلانشهرها باید بدانند ظرفیت‌های گردشگری شهر چیست، ابتدا برنامه ریزی‌ها را بر شهروندان متمرکز کنیم و در گام دوم گفتمان را بین کلانشهرها برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در نهایت زمینه‌های ورود به گردشگری بین المللی در قسمت‌های گردشگری را فراهم کنیم. ظرفیت‌های مختلف را در هر بخش گردشگری مانند فرهنگ، تاریخ، سلامت و غیره را بشناسیم و روی آن‌ها سرمایه گذاری کنیم. اقتصاد بسیاری از کشورها بر مبنای گردشگری است.

کد خبر 365671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.