مرحله اول بسته حمایتی تاکسیرانی تا پایان سال ادامه دارد

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: مرحله اول ارائه بسته حمایتی تاکسیرانی که از بهمن‌ماه آغاز شده است، تا پایان سال‌جاری به اتمام می‌رسد.

هادی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: با توجه به اینکه ناوگان تاکسیرانی عظیم است و نمی‌توانیم ظرف چند روز بسته حمایتی را بین تاکسی‌ها توزیع کنیم، از اوایل بهمن‌ماه توزیع به صورت گروه‌بندی بر اساس پلاک خودرو با ارسال پیامک به رانندگان در حال انجام است؛ اطلاع‌رسانی دسته‌بندی‌ها از طریق کانال‌های ارتباطی مثل تاکسی خبر و خبرگزاری‌ها انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان هدف از اجرای این طرح حمایتی را کمک به بیش از ۷۵۰۰ راننده تاکسی استفاده کننده از سامانه هوشمند دانست و تصریح کرد: در مرحله نخست، ۹۰ درصد از رانندگان پلاک قرمز یا همان تاکسی‌های زرد این بسته حمایتی را دریافت خواهند کرد و بیش از ۱۴ هزار حلقه لاستیک و فیلتر هوا به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بسته حمایتی به سال ۹۸ تسری پیدا خواهد کرد و در فاز بعدی معافیت‌هایی در پرداخت هزینه‌های مرتبط با صدور کارت شهری و پروانه بهره‌برداری به صورت کاملاً رایگان شامل حال رانندگان خواهد شد.

منوچهری اظهار امیدواری کرد: این بسته حمایتی منجر به ایجاد انگیزه در رانندگان تاکسی برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان و در مباحث ایمنی خودرو، نظافت و بهداشت خودرو شود تا برای شهرداری و شورای شهر نیز انگیزه برای ادامه بسته حمایتی وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای اینترنتی کردن خدمات تاکسیرانی شیوه‌نامه‌ای در سازمان تاکسیرانی تدوین شده که این شیوه‌نامه به راه‌اندازی و فعالیت تاکسی‌های اینترنتی که جامعه هدف تاکسی‌های پلاک قرمز یعنی خودروهای زرد است، منجر خواهد شد؛ شیوه‌نامه اینترنتی کردن خدمات تاکسیرانی در کمیسیون حمل و نقل شورای شهر مصوب شده، اما درگیر مسایل قانونی شده است.

کد خبر 365669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.